אלביט מערכות תספק מערכות תצפית לצבא בריטניה

חברת בת של אלביט מערכות באנגליה זכתה בחוזה בסך 137 מיליון דולר לספק את הפתרון העתידי להרכשת מטרות לחיילים עבור צבא בריטניה

אלביט מערכות תספק מערכות תצפית לצבא בריטניה

צילום: אלביט 

אלביט מערכות הודיעה כי חברה בת שלה באנגליה Systems UK Ltd. Elbit זכתה בחוזה בהיקף של כ-137 מיליון דולר (כ-100 מיליון ליש"ט) ממשרד ההגנה הבריטי, לספק לצבא בריטניה את הפתרון העתידי להרכשת המטרות לשימוש קציני סיוע אווירי וצוותי סיוע אש, במסגרת תוכנית Dismounted Joint Fires Integrators. החוזה יבוצע במהלך תקופה של חמש שנים.

פתרון ה-D-JFI שיסופק על ידי אלביט מערכות אנגליה הנו פתרון רשתי להרכשה פאסיבית ואקטיבית של מטרות, אשר רוכש, מפיק ומעביר אינפורמציה על המטרה למערכות האש, לטובת הפעלה אפקטיבית ומשולבת של מערכות אש מדויקות ושאינן מדויקת. הפתרון מועצם על ידי בינה מלאכותית ויתממשק עם מערכות תקשורת הרדיו של צבא היבשה של בריטניה, חיל האוויר המלכותי וחיל הנחתים המלכותי.

פתרון ה-D-JFI מבוסס על הניסיון המבצעי של החברה באספקת פתרונות לוחמה רשתית לחייל. הוא משלב מספר טכנולוגיות של החברה, בניהן: אפליקציית ניהול קרב מסוג TORCH-XTM; מערכת HattorixTM להנפקה נסתרת של מטרות בדיוק גבוה. מטע"ד אלקטרו-אופטי מולטי-ספקטרלי מסוג CORAL להרכשה משופרת של מטרות ביום ובלילה, וכן מציין לייזר לטווח ארוך מסוג RattlerTM XR.

ה-D-JFI יאפשר העברה מהירה ומאובטחת של מידע על מטרות לכל הכוחות הבריטים ובעלי בריתם, ויאפשר יישום מהיר ומדויק של ארטילריה ותמיכה אווירית. מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה, אמר: "היכולת לפעול במהירות ובדיוק בסביבה עוינת הנה חיונית עבור הצבא שלנו. המערכות שיסופקו על ידי אלביט מערכות אנגליה מבטאות את המחויבות שלנו להמשיך ולספק ברציפות את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לאלו הנמצאים בחזית. פתרון ה-D-JFI יספק יתרון  לצבא בריטניה בשדה קרב שהולך ונהיה מורכב". 

אלביט רואה באנגלית שוק יעד מהותי. תקציב הביטחון הבריטי הוא מהגדולים באירופה ועומד על 56 מיליארד דולר, ובנוסף ממשלת בריטניה הודיעה לאחרונה על תוספת היסטורית לתקציב הביטחון בהיקף של 22 מיליארד דולר על פני ארבע השנים הקרובות. אלביט מעסיקה כ-500 עובדים בבריטניה.

אולי יעניין אותך גם