אמיר כוויית קיבל את התפטרות הממשלה

הממשלה הכווייתית התפטרה באופן קולקטיבי חודש אחד בלבד אחרי הקמתה, בעקבות חיכוכים עם הפרלמנט בנוגע לשאילתות שביקשו המחוקקים להגיש לראש הממשלה

אמיר כוויית משתתף בפסגת מנהיגי המפרץ, מוקדם יותר החודש. צילום: Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Court via REUTERS

אמיר כוויית, שייח׳ נוואף אל-אחמד אל-ג׳באר א-סבאח, קיבל מוקדם יותר השבוע את התפטרות הממשלה, אך ביקש מחבריה להישאר עד להרכבת מדינה חלופית. בשבוע שעבר, הגיש ראש הממשלה את ההתפטרות על רקע מחלוקת עם הקבינט.

הממשלה הכווייתית התפטרה באופן קולקטיבי חודש אחד בלבד אחרי הקמתה, בעקבות בקשה שהגיש הפרלמנט בנוגע להפניית שאילתות לראש הממשלה, שייח׳ סבאח חאלד אל-חאמד אל-סבאח. אתר אל ג׳זירה מדווח, כי למעלה משלושים חברי פרלמנט ביקשו לחקור את שייח׳ סבאח בנושאים דוגמת הקמת ממשלה שאינה משקפת את תוצאות הסקרים, וטענות להתערבות ממשלתית בבחירת היועץ המשפטי וחברי ועדות פרלמנטריות.

משרד התקשורת הממשלתי של כוויית הודיע כי ההתפטרות הוגשה ״לאור ההתפתחויות במערכת היחסים בין האסיפה הלאומית (הפרלמנט) לממשלה, ומה שעשוי האינטרס הלאומי להצדיק״ – אך לא סיפקה פרטים נוספים. יצוין, כי מספר ממשלות קודמו בשנים האחרונות התפטרו קולקטיבית בשל חיכוכים עם הפרלמנט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית