"צריך לנצל את הסכמי אברהם לגיבוש קואליציה נגד חמאס בעזה" 

בעקבות שיגורי הרקטות האחרונים מרצועת עזה, מדגישים בתנועת מפקדים למען בטחון ישראל כי יש למנף את הסכמי אברהם לצורך התמודדות עם חמאס בעזה 

www.flickr.com/photos/idfonline

אתמול (ג) זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל בשעות הערב. השיגור הגיע ברצף כיממה לאחר שיגורים נוספים לכיוון הים באזור אשדוד. בתגובה, טנקים של צה״ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. 

על פי דיווחים של קבוצת ביטחון שדה,כשש עמדות תצפית של חמאס הושמדו. מדובר במשחקי חתול-עכבר שגרתיים בין צה"ל לחמאס בשבועות האחרונים. בצורה כזו, חמאס, או ארגונים אחרים ברצועה, יכולים לשמר נוכחות בתקשורת הפנימית מול הציבור בעזה, מבלי להגרר למלחמה עם ישראל. 

תנועת מפקדים למען בטחון ישראל, מגיבה לדיווחים וטוענת כי שיגור הטילים לעבר חופי אשדוד בימים האחרונים, כמו גם, השיגור אתמול, מבהיר פעם נוספת כי כל עוד ישראל תמשיך להותיר את היוזמה בידי חמאס ושאר גורמי הטרור האחרים ברצועה, "אנו נמשיך לראות התגרות מצד גורמים אלה בתצורת שיגורים אחת לכמה זמן אל עבר ישראל". 

לפי מקורות בתנועה, פתרונות נקודתיים וקניית שקט רגעי לא מספיקים. "מול עזה צריך לגבש אסטרגיה ארוכת טווח. עלינו לקחת את היוזמה לידינו ולאמץ תכנית פעולה רחבה אשר תביא לשינוי הדרגתי אך מהותי בתנאי הזירה. 

"תכנית ״מפקדים״ משלבת הפסקת אש, שיקום כלכלי והומניטרי וחזרה מדורגת של הרש״פ לרצועה. יש לפעול בחסות הסכמי הנורמליזציה לגיבוש קואליציה אזורית שתוכל לסייע ביישום אסטרטגיה חלופית כפי שאנו מציעים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית