גדול מידי כדי לפול: לנהל את סמסונג העולמית מהכלא 

יו"ר סמסונג העולמית בפועל, Lee Jae-yong, יצטרך לנהל את החברה מהכלא בשנה וחצי הקרובות. זאת, לאחר משפט חוזר בגין מתן שוחד לעוזרת נשיא המדינה לשעבר 

Lee Jae-yong, יו"ר סמסונג העולמית לשעבר, הורשע במתן שוחד לעוזרת הנשיא לשעבר, Park Geun-hye, בשם Choi Soon-sil. מדובר בפרשה שהחלה ב2016. על פי דיווחים בקוריאה, הכסף שימש לצורך השפעה על הנשיא בהחלטה הקשורה לפעילות העסקית של סמסונג. נשיא המדינה לשעבר הודח, והוא והעוזרת שלו נידונו לעשרות שנים בכלא. 

לעומתם, יונג נכלא, ערער, ושוחרר. המדינה פנתה לערכאות משפטיות גבוהות יותר, וב2019 החל משפט חוזר בעניינו. כעת, הוא נידון ל30 חודשי מאסר. היות והוא כבר יש שנה בכלא, הוא ישב כעת "רק" שנה וחצי. 

Jae-yong הוא היורש של אביו, Lee Kun-hee, שהוא הבן של Lee Byung-chul שהקים את סמסונג. Kun-hee היה היו"ר עד שנפטר ב2020 והוא נחשב לזה שהפך את סמסונג לתאגיד בינלאומי. 

Jae-yong, הורשע בעבירות שוחד בשנת 1996 ובהעלמות מס בשנת 2009, אך מעולם לא נעצר ולא ריצה עונש מאסר. מאוחר יותר, חנינות הנשיא מחקו את רישומו הפלילי. כפי שאמר אחד מחברי האסיפה הלאומית כאשר עונשו של לי הופחת בשנת 2018, "אישרנו שוב כי סמסונג מעל לחוק ובית המשפט." 

"לי אולי יוכל לנהל את החברה מהכלא, אבל תהיה איזו נסיגה. הכלא של לי יעניק זעזוע רגשי לאנשים. סמסונג היא עמוד השדרה של הכלכלה שלנו ואנשים יתעצבנו על התוצאה", מסביר שין סדון, פרופסור אמריטוס לכלכלה באוניברסיטת הנשים סוקמיונג. 

אולי יעניין אותך גם