אין כסף: קולומביה מפסיקה פעילות של שלושה מטוסי כפיר 

על דיווח של infodefensa, חיל האוויר הקולומביאני משבית שלושה מטוסי כפיר בשל העדר תקציב לשדרוגים ותחזוקה. במקביל, בבוגוטה, מחפשים תחליף לכפיר

אין כסף: קולומביה מפסיקה פעילות של שלושה מטוסי כפיר 

By S.C. Air National Guard - commons.wikimedia, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91404405

על פי דיווח של infodefensa, שלושת מטוסי הכפיר יוצאים משירות, לפחות זמנית, בשל קשיי תקציב. המטוסים הושבחו בעבר על ידי תעשייה אווירית. על פי מקורות בלתי רשמיים, למטוסים לא יבוצעו תהליכי תחזוקה חדשים או רכישת חלפים.

ההחלטה, שהתקבלה ברבעון האחרון של 2020, הגיעה לאחר תוצאות בדיקת המטוס על ידי טייסת תחזוקת הקבוצה הטכנית של פיקוד לחימה אווירית מס '1. על פי הדיווחים האחרונים הידועים על זמינות מבצעית, מתוך סך של 22 מטוסי כפיר (19 חד מושבים ו -3 דו-מושביים), חיל האוויר שמר כמעט ללא הרף על 18 יחידות בזמינות טיסה. 

צי מטוסי הכפיר של קולומביה נמצא בשירות החל משנת 1991. מאז הוא לא רק הורחב, אלא התחדש בתהליך שבוצע בשנת 2009. בשנת 2017 רכש הכוח שתי יחידות דו מושבית חדשות. קולומביה שקועה בתוכנית לחידוש צי מטוסי הקרב שלה. בין המטוסים העיקריים המוערכים כתחליפים אפשריים לכפיר הם F16, טייפון וגריפן.

אם וכאשר ימצא התקציב להמשך שידרוג המטוסים, כולל החלפת מנוע ומכ״מ חדשים, קולומביה תוכל להחזיר שלושת מטוסים אלו לסד״כ מבצעי. 

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל