בנק דיסקונט השיק חוזים חכמים מבוססי בלוקצ'יין

טלדור בשת"פ עם בנק דיסקונט השיקו פלטפורמה חדשנית מבוססת Blockchain לניהול תהליכים דיגיטליים בין-ארגוניים

bigstock

הפלטפורמה החדשה פותחה ב- 5 חודשים ע"י חברת ספקטורי מקבוצת טלדור על גבי הענן של מיקרוסופט Azure Blockchain Service ותאפשר תהליך דיגיטלי, מהיר ומאובטח המיישם תהליכי On boarding לשותפים בתהליכים המערבים חוצי ארגונים כגון הלוואות סינדיקציה.

מדובר בפלטפורמה המיישמת Smart Contract על תשתית Blockchain ופותחה על גבי פלטפורמת הענן של מיקרוסופט Microsoft Azure, עם General Ledger של עסקאות המארגן ואשר זמינה לשותפים בכפוף להרשאות. המערכת עלתה לאוויר בימים אלו. 

התהליך הראשון אותו בחר בנק דיסקונט ליישם על הפלטפורמה הנו תהליך ה-On Boarding של שותפים עבור הלוואות סינדיקציה, הלוואות בעלות היקף כספי משמעותי ומחייבות אמון גבוה בין השותפים כמו גם ניהול של תהליכים מורכבים להקמת העסקה וקביעת תנאיה ובהמשך לשיקוף מהלך חיי העסקה לשותפים וללקוח כאחד. 

יובל גביש, סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט: "ניהול תהליכים עסקיים בין-ארגוניים באופן דיגיטלי חכם מקצה לקצה, צפוי להשיא ערך עסקי משמעותי למשתמשים באופן שוטף"

יקי זנו, סמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות בבנק דיסקונט: "בנק דיסקונט הנו הבנק הראשון המשיק בימים אלו מערכת שכזאת. הקמת הפלטפורמה המשלבת BlockChain ומבוססת שירותי ענן מנוהלים, Microsoft Azure , אשר תשמש לניהול תהליכים דיגיטליים בין-ארגוניים,  מייצרת הלכה למעשה את הדור הבא של פלטפורמות טכנולוגיות לניהול עסקים מתקדם ומאובטח ממעלה ראשונה. ". 

ז'יז'י אשכנזי, ארכיטקטית מערכות מידע ראשית בדיסקונט ומי שהובילה את הקמת המערכת בצד הטכנולוגי: "בשנה האחרונה, כחלק מניתוח ההתפתחות הטכנולוגית בשוק בדגש על טכנולוגיית BlockChain  , זיהינו את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות מבוססות ענן בכך ובחרנו להוביל גם את מהפכת ה-Smart Contract במודל Consortium למימוש מתקדם של תהליכים מורכבים בין ארגונים." 

נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת מערכות בטלדור: "אנו שמחים להיות מעורבים בפריצת דרך בתחום ניהול תהליכים דיגיטליים בין-ארגוניים בכלל ובנושא הלוואות סינדיקציה בפרט. הפתרון שאנו מציעים בשיתוף בנק דיסקונט וחברת מיקרוסופט הנו חוד החנית הטכנולוגית וההוכחה לכך היא שבנק דיסקונט, אחד ממוסדות הפיננסים הגדולים בישראל, בחר להיות שותף למיזם ולהטמיע אותה בתהליך רגיש כל כך."

אריאל סלפטר, סמנכ"ל חטיבת האנטרפרייז, מיקרוסופט ישראל: "מיקרוסופט תומכת כיום במספר טכנולוגיות בלוקצ'יין המאפשרות לפרוס סוגים שונים של רשתות ע"פ אופי המערכת והצורך העסקי על גבי פלטפורמת הענן Azure. היתרון המרכזי בבניה והרצה של אפליקציות מבוססות בלוקצ'יין הוא באפשרות להשתמש בכלל השירותים המוצעים בענן ולשלב אותם בפתרונות כמו: ביג דאטה, בינה עסקית, יכולות חיזוי, סביבות פיתוח ועוד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית