מערך הסייבר בפניה למוסדות אקדמאיים: תרחיש סביר לפגיעה עד כדי השבתת פעילות

"לאור התרעות ואירועי סייבר חוזרים במגזר האקדמי, איום הסייבר הנשקף מעמיד את המוסדות בפני תרחיש סביר של פגיעה ממשית במערכות התפעוליות", כותב המערך

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי (צילום: טישה מאיילס)

בעקבות מתקפת הסייבר על אוניברסיטת בן גוריון, פרסם מערך הסייבר הלאומי, מכתב למוסדות אקדמאיים. במכתב, מסביר המערך את חשיבות ההגנה בסייבר לרציפות התפקודית. המערך מזהיר מפני תוצאות תקיפת סייבר, עד כדי השבתת פעילות. 

על פי מקורות ישראל דיפנס, הפירצה שהובילה לפריצה תוקנה. כמו גם, הליך הפורנזיקה נכון לכתיבת שורות אלו, לא גילה שהתוקפים הגיעו למידע אודות מחקרים אקדמאים, פרטים אישיים או חומרים בעלי ערך כלשהו. 

"לאור התרעות ואירועי סייבר חוזרים במגזר האקדמי, איום הסייבר הנשקף מעמיד את המוסדות בפני תרחיש סביר של פגיעה ממשית במערכות התפעוליות השונות עד כדי השבתה של פעילות המוסד, ונזקים נוספים לנכסי המידע ואף למוניטין המוסדות", נכתב בפרסום.

"לאור הקישוריות הענפה שבין המוסדות לגופים וארגונים נוספים מהסקטורים השונים, מהוות האוניברסיטאות והמוסדות האקדמיים כר נרחב להתפשטות איומים אלה גם לגופים עימם נמצאות בממשק ממוכן, דבר המהווה סיכון לגופים נוספים ויכול להוביל לאחריות נזיקית.

"על מנת להמשיך ולקיים את תפקודו של המגזר האקדמי ולוודא מניעה של כל תרחיש המסכן פעילות חשובה זו, יש לבצע היערכות מתאימה לתמיכת מאמץ ההגנה בסייבר בהיבטי משאבים, הון אנושי ותהליכים אשר יבטיחו העלאת חוסן והקמת יכולות לאיתור מוקדם, מניעה, הכלה והתאוששות."

המערך גם מעודד את המוסדות האקדמאיים לדווח על חולשות אבטחה ופגיעויות במערכות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית