איראן תירגלה תקיפת "נחיל" סירות מהירות

תרחיש התקיפה שתורגל, תקיפת "נחיל", הוא תרחיש בו את המטרה תוקפים בו-זמנית עשרות רבות של כלי שיט, מכיוונים שונים, המשגרים לעבר המטרה טילים

ar.irna.ir

חיל הים של משמרות המהפכה באיראן קיים השבוע תרגיל ימי, בו תורגלו תרחישי תקיפה של אוניות קרב אמריקאיות, באמצעות תקיפת "נחיל", בה השתתפו מאות רבות של כלי שיט מהירים. תרגיל הקרב, אשר בוצעה לרגל יום השנה החמישי ללכידתן בשבי של שתי סירות מהירות של הצי האמריקאי על ידי משמרות המהפכה במפרץ הפרסי.

תרחיש התקיפה שתורגל, תקיפת "נחיל", הוא תרחיש בו את המטרה תוקפים בו-זמנית עשרות רבות של כלי שיט, מכיוונים שונים, המשגרים לעבר המטרה טילים, טורפדו ורקטות. המטרה במצב זה מנסה להתגונן מול ריבוי המטרות שמולה, אך מצב זה מייצר הרוויה של המערכות ההגנה, שאינו מאפשר להן להתגונן מול ריבוי המטרות.

לאחר התרגיל הכריזה איראן כי במהלכו התגלתה צוללת זרה בשטחו של התרגיל. איראן פרסמה סרטון וידאו של הצוללת, שנעלמה מיד מהאזור, ככל הנראה לאחר שהצוללת זיהתה שהתגלתה על ידי כוחות חיל הים של איראן. התרגיל האיראני החל מספר ימים לאחר שאיראן חשפה סרטון, המציג בסיס טילים ימיים, תת קרקעי, בו מאוחסנים עשרות רכבי שיגור טילים ומאות מארזי טילים.

רכבי השיגור שהוצגו בסרטון הם רכבי שיגור טילי חוף-ים, מדגמים שונים, שעל כל רכב שיגור מותקנים שלושה משגרי טילים. דגמי הטילים המשוגרים ממשגרים אלו הם טילי נור, גאדר וגאדיר – טילים המיועדים לפגיעה בכלי שיט לטווחים של 200, 300 ו- 500 ק"מ. בכל אחד מדגמי הטילים הללו משולב ראש קרב במשקל של כ- 220 ק"ג. טילים אלו מצויים ככל הנראה גם בלבנון, בידי היחידה הימית של חיזבאללה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית