סבב הופעות: מערכת התצפית HattoriX של אלביט הוצגה במדינות אירופה

תצוגות היכולת באירופה נערכו במקומות עירוניים ובשדות פתוחים, הן ביום והן בלילה ודימו מגוון תרחישים מבצעיים
 

צילום: אלביט

חברת אלביט מערכות הודיעה היום (שני) כי ה-HattoriX, מערכת תמיכת האש החדשנית שהשיקה החברה בסוף 2018, השלימה לאחרונה סדרת תצוגות לשמונה מדינות במערב אירופה. מערכת HattoriX מופעלת מבצעית על ידי צה"ל מאז שנת 2019.

המערכת נועדה לרכישת יעד פאסיבית/אקטיבית העושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לאפשר לקת"קים (קציני תצפית קדמיים) ולצוותים טקטיים בעלי משימות דומות לסגור לולאות של חיישן-כלי ירי באמצעות שלוש נגיעות אינטואיטיביות על המסך: נגיעה לרכישת מטרה, נגיעה להנפקת קואורדינטות יעד מדויקות, ונגיעה לשליחת כל המידע על המטרה למערכות האש.

לדברי החברה, תצוגות היכולת באירופה נערכו במקומות עירוניים ובשדות פתוחים, הן ביום והן בלילה ודימו מגוון תרחישים מבצעיים. במהלך התצוגות, למשתמשים הייתה הזדמנות להתנסות, ממקור ראשון, ביכולת לרכוש מטרות בקטגוריה 1 (שגיאת מיקום יעד של מספר מטרים) באופן פסיבי ומהיר, מה שהקל על יצירת מגע עם יעדים שלגביהם מימד הזמן הוא קריטי.

מערכת HattoriX הכוללת מחשב משימה אגנוסטי המפעיל תוכנה ייחודית, אלגוריתם פוטוגרמטרי ושכבת מציאות רבודה (AR) של נתוני פיקוד ושליטה (C2) בזמן-אמת, מבצעת מיזוג אוטומטי של מסד נתונים של מערכת המידע הגיאוגרפי (GIS), נתוני יעדים הנטענים מראש, הזנה חזותית של המטען, ומידע פיקוד ושליטה, ובכך מאפשרת למשתמש הטקטי להנפיק אינטואיטיבית מטרות קטגוריה 1 ללא שימוש במכשירים פולטי אנרגיה, ולהזין בצורה חלקה יעדים נרכשים ומידע נוסף על יעדים (תמונה, וידאו, תיאור) לכל מערכת ניהול קרב. 

לדברי החברה, מערכת ה- HattoriXהמתממשקת עם כל מכשיר אלקטרו אופטי, מורכבת מגוניומטר, מחשב משימה, יחידת תצוגת מסך מגע וחצובה קלה. ה-HattoriX כוללת גם תצורת שליטה-מרחוק להגנה על כוח מתפרס. בין משתמשי המערכת ניתן למנות את הקת"קים, צוותי בקרה אווירית קדמית, צוותי סיור, מודיעין שדה וכוחות מיוחדים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית