הצי המצרי מקבל ספינת Go-Wind מצרפת

החוזה לרכש ובניית ספינות ה- Go-Wind נחתם בין מצרים וצרפת במהלך 2014, וכלל רכש של ארבעה כלי שיט, מהם שלושה ייבנו במצרים

https://youtu.be/iUsRQM_rYXc

בטקס רב רושם שנערך בנמל הצבאי בפורט סעיד, התקבלה לשירות מבצעי בצי המצרי ספינת הקרב השנייה מדגם Go-Wind. הספינה הראשונה מדגם זה נבנתה בצרפת במספנות DCNS, בעוד הספינה השנייה, שבנייתה החלה ב- 2016 ונמסרה השבוע נבנתה כולה במצרים במספנות אלכסנדריה על פי תוכניות הייצור הצרפתיות. 

החוזה לרכש ובניית ספינות ה- Go-Wind נחתם בין מצרים וצרפת במהלך 2014, וכלל רכש של ארבעה כלי שיט (מהם שלוש שייבנו במצרים) ואופציה לשתי ספינות נוספות. ספינות אלו, בדחי של 2500 טון, הן ספינות קרב מתקדמות, בעלות יכולות תקיפת כלי שיט בטווחים רחוקים באמצעות טילים צרפתיים מתקדמים מדגם אקסוסט, יכולות הגנה אווירית מפני כלי טיס וטילים, לחימה נגד צוללות, איסוף מודיעין ועוד. 

בספינה משולבת מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) מתקדמת מדגם Tacticos, תוצרת חברת THALES הולנד, המאפשרת בניית תמונת קרב הימי, וחלוקת משאבי הכוח הלוחם. לספינות טווח הפלגה מרבי של 3,700 מייל ימיי (כ- 7000 ק"מ) ויכולת שהייה בים של 21 ימים ברציפות. את הספינה מאייש צוות של 65 לוחמים ו- 15 אנשי קומנדו. 

ההצטיידות בכלי השיט הצרפתיים היא אבן דרך נוספת בתהליך בניין הכוח והמודרניזציה של הצי המצרי, שהחל ב- 2015, ומביא את הצי המצרי להיות השישי בגודלו בעולם, כשהוא מצוייד בכ- 60 ספינות מלחמה, 8 צוללות, כלי טיס, וחימוש מהמתקדמים בעולם.  

תפיסת בניין הכוח המצרית, כוללת רכש כלי שיט וחימוש ממגוון מדינות ואי-הסתמכות על מקור רכש יחיד. תפיסה זו היא תולדה של השהיית הסיוע הצבאי האמריקאי ב- 2015 שכפה אובמה על מצרים לאחר החלפת שלטונם של האחים המוסלמים על ידי אל-סיסי. הצי המצרי החל בתהליך ההצטיידות  תוצרת מיטב התעשיות האמריקאיות, צרפתיות, רוסיות, סיניות וגרמניות. תהליך זה נעשה בתמיכתן הכלכלית של סעודיה, מדינות המפרץ, גרמניה, ארצות הברית וצרפת.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית