על הפרק: משרד התקשורת משחרר את תדרי 5.8

אחרי שנים שמדינת ישראל דחתה את יישום טווח התדרים ב5.8GHz, משרד התקשורת פרסם תזכיר חוק לציבור בנושא 

bigstock

פרסום באתר החקיקה הממשלתי חושף כי משרד התקשורת רוצה לאשר שימוש בתדרי 5.8GHz. עבור קהילת הרחפנים וה-IOT מדובר בבשורה משמחת. "הביקוש לתדרי רדיו התעצם בשנים האחרונות, עם התפתחותם של יישומים אלחוטיים בתחומים שונים- אזרחיים, מסחריים וביטחוניים", כותבים בפרסום. 

"לצד ההקלה ברגולציה בדמות מעבר למסלול אישור התאמה, ומתן פטור מרישוי כמפורט לעיל, ועל מנת לאפשר ניצול יעיל ומיטבי של התדרים תוך "חיים בצוותא" של המשתמשים השונים, יש להבטיח כי המכשירים האלחוטיים המיוצרים בישראל או מיובאים אליה בכמויות הולכות וגדלות לא יגרמו להפרעות אלקטרומגנטיות משמעותיות למערכות תקשורת ולמשתמשים כדין – וזאת באמצעות קביעת תנאים ומגבלות טכניות כמפורט בתוספת הראשונה והשנייה לתקנות המוצעות." 

בין היתר, החקיקה מסדירה שימוש בטכנולוגיית LoRaWAN. "בשעה טובה ישראל מאשרת שימוש ב LORAWAN בארץ, כ6 שנים אחרי שהטכנולוגיה החלה פריסה באירופה. שימוש בטכנולוגיות IOT זו תאפשר מימוש של פתרונות רבים ומגוונים בארץ ויעודד תעשיות שונות להשתדרג ולפעול בצורה חכמה ואפקטיבית יותר", כותב טום זמיר מחברת IoT Experts בהערות להצעת החקיקה באתר. 

"הערה העיקרית שיש לי לתקן המוצע כאן הוא שתחום הערוצים המוצע אינו נופל בסטנדרטים הקיימים נפוצים בשוק כגון US915 , AU915, AS923 אלא הוא נופל בין הSUB-BAND 2 וSUB-BAND3 של AU915. לכן, יצרנים של מכשירי קצה יהיו חייבים לעשות שינוי FIRMWARE בשביל להיות בהתאמה לדרישה הישראלית." 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית