צבא ארה"ב רוצה רחפנים להעברת מטענים
צבא ארה"ב והמרינס מחפשים רחפן שילוח מטענים אוטונומי שיעביר אספקת ליחידות לוחמות בשדה הקרב
דן ארקין
| 18/01/2021
צבא ארה"ב וחיל הנחתים פונים לתעשיות להציע להם רחפני שילוח מטענים שיעבירו אספקה ליחידות חי"ר לוחמות בשדה הקרב. מפקדות הצבא והמרינס פרסמו בשבוע שעבר "בקשה למידע" באתר החוזים הפדרלי BETA.SAM.GOV בו בקשה לאספקת "מערכת תספוקת אווירית טקטית אוטונומית", שתהיה מוכנה להפעלה עד שנת 2026.
המסמך כולל שורה של דרישות מהרחפן המיועד: מבוסס על טכנולוגיות 'בשלות', משקל פחות מ-700 ק"ג, יכולת הרמה של כ-400 ק"ג, יכולת טיסה ונחיתה בסביבה ובאווירה מבצעית, רדיוס פעולה 110 מייל, הפעלה על ידי שנים עד ארבעה חיילים, רחפן קל משקל ופשוט להפעלה.
הדרישה העיקרית היא רחפן שיוכל להמריא, לנווט בסביבה נטולת GPS, לנחות עם המטען ולחזור לנקודת המוצא תוך הימנעות ממכשולים, ויכולת לבחור בצורה אוטונומית מסלול טיסה ואתר נחיתה בטוחים. על הרחפן להיות חסין מתקפות סייבר ולשאת מגוון רחב של מטענים, תוכנות הפעלה ומטע"דים.
הצבא והמרינס מפעילים כבר כמה שנים כלי טיס בלתי מאויישים להעברת אספקה לכוחות, ובאפגניסטאן נבחן מסוק בלתי מאוייש K-MAX של לוקהיד מרטין, אלא שאחד משני המסוקים התרסק. עכשיו הדגש הוא על כלי אוטומטי בסביבה צבאית. חברות אזרחיות כמו גוגל ואמזון משקיעות בפיתוח רחפני שילוח מטענים, ומעריכים שמדובר בשוק ששוויו יגיע ל-29 מיליארד דולר עד סוף העשור.
צבא ארה"ב והמרינס מחפשים רחפן שילוח מטענים אוטונומי שיעביר אספקת ליחידות לוחמות בשדה הקרב
צבא ארה"ב וחיל הנחתים פונים לתעשיות להציע להם רחפני שילוח מטענים שיעבירו אספקה ליחידות חי"ר לוחמות בשדה הקרב. מפקדות הצבא והמרינס פרסמו בשבוע שעבר "בקשה למידע" באתר החוזים הפדרלי BETA.SAM.GOV בו בקשה לאספקת "מערכת תספוקת אווירית טקטית אוטונומית", שתהיה מוכנה להפעלה עד שנת 2026.
המסמך כולל שורה של דרישות מהרחפן המיועד: מבוסס על טכנולוגיות 'בשלות', משקל פחות מ-700 ק"ג, יכולת הרמה של כ-400 ק"ג, יכולת טיסה ונחיתה בסביבה ובאווירה מבצעית, רדיוס פעולה 110 מייל, הפעלה על ידי שנים עד ארבעה חיילים, רחפן קל משקל ופשוט להפעלה.
הדרישה העיקרית היא רחפן שיוכל להמריא, לנווט בסביבה נטולת GPS, לנחות עם המטען ולחזור לנקודת המוצא תוך הימנעות ממכשולים, ויכולת לבחור בצורה אוטונומית מסלול טיסה ואתר נחיתה בטוחים. על הרחפן להיות חסין מתקפות סייבר ולשאת מגוון רחב של מטענים, תוכנות הפעלה ומטע"דים.
הצבא והמרינס מפעילים כבר כמה שנים כלי טיס בלתי מאויישים להעברת אספקה לכוחות, ובאפגניסטאן נבחן מסוק בלתי מאוייש K-MAX של לוקהיד מרטין, אלא שאחד משני המסוקים התרסק. עכשיו הדגש הוא על כלי אוטומטי בסביבה צבאית. חברות אזרחיות כמו גוגל ואמזון משקיעות בפיתוח רחפני שילוח מטענים, ומעריכים שמדובר בשוק ששוויו יגיע ל-29 מיליארד דולר עד סוף העשור.