טאורוס תספק מעל 12,000 רובים לצבא הפיליפיני

רובה T4, המיוצר בברזיל, הוא הרובה הראשון בקליבר 5.56 מ"מ המיוצר מחוץ לארה"ב שנרכש על ידי צבא הפיליפינים
 

https://youtu.be/13MFpeYDEEI

החברה הברזילאית טאורוס ארמאס (Taurus Armas), יצרנית כלי נשק קלים, זכתה בחוזה לספק 12,412 מרובי T4 אוטומטיים מתוצרתה לצבא הפיליפינים בשווי של 7.3 מיליון דולרים. 

על פי הודעת החברה, ה-T4 הוא רובה קל, מורכב מחומרי הדור-האחרון וניתן להתאים עליו מגוון רחב של אביזרים. הרובה מיועד לשימוש צבאי ומשטרתי ומבוסס על קולט M4 של נאט"ו בקליבר  5.56 מ"מ. רובה T4, המיוצר בברזיל, הוא הרובה הראשון בקליבר 5.56 מ"מ המיוצר מחוץ לארה"ב שנרכש על ידי צבא הפיליפינים.

האתר exame.com הברזילאי מציין כי החברה חיכתה רבות לזכייה זו במכרז. בתחילת דצמבר 2020 דיווחה טאורוס כי הרובה עבר מבחני עמידות נוקשים שערך צבא הפיליפינים. החברה הברזילאית כבר סיפקה יותר מ-20,000 אקדחים לכוחות המשטרה במדינת האיים האסיאתית.
טאורוס אומרת כי חוזה קודם לאספקת רובים ואקדחים לצבא ולמשטרה בפיליפינים, יחד עם מיזם משותף עם החברה ההודית Jindal Defense, מעניקים לחברה תחזית מבטיחה בשוק האסייתי.

הודו ביקשה לאחרונה מהחברה להעביר לה להערכה עשר רובי T4 כמועמד לרובה הקרב בטווחים קרובים (CQB), שכמותם מוערכת בין 350,000 ל-500,000 יחידות. נשק ה-CQB צריך להיות קצר יותר מרובה סער, והוא מיועד ללחימה בחי"ר לטווח קצר, במיוחד ליחידות חי"ר הפועלות באזורי הגבול עם פקיסטן.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית