ארה״ב עוברת לשלב 3 של פיתוח נשק היפרסוני

ארגון DARPA חתם על חוזה בסך 31.9 מיליון דולר עם לוקהיד מרטין לפיתוח המערכות החדשנות. שלב 3 מהווה מעבר מסף הדרישות הראשוניות לשלב התכנון הקריטי

ניסוי שיגור טיל על-קולי, אוגוסט 2020. צילום: US Air Force, מתוך אתר חברת לוקהיד מרטין

DARPA, ארגון המו"פ של צבא ארה"ב, חתם  על חוזה בסך 31.9 מיליון דולר עם חברת לוקהיד מרטין לפיתוח שלב 3 של מערכת חדשנית, שעיקרה שיגור מהקרקע של טיל על-קולי (סופר סוני), לחדירה ולהשמידה של  מערכי הגנ"א מתקדמים של האויב, ולתקיפת מגוון מטרות.

לוקהיד מרטין, DARPA וצבא ארה"ב מתכננים פיתוח והדגמה של מערכת נשק חדשנית ניידת משוגרת קרקע שכבר עברה שני שלבי פיתוח. שלב 3 של התכנית, שכינויה FIRES OP, הוא מעבר מסף  הדרישות הראשוניות לשלב של "תכנון קריטי" שיתחיל בתחילת 2022, כאשר הרכיבים ותת המערכות יהיו מוכנים השנה.

האדי מוראד, מנהל תכניות טילים בלוקהיד מרטין, אמר כי תכנית הטיל העל-קולי הנה חיונית כדי לספק לצבא ארה"ב מענה מהיר ומתמרן שיפעל לדיכוי איומי אויב. לוקהיד מרטין תספק את אבות הטיפוס של הטילים העל-קוליים, על סמך ניסיונה  העשיר בפיתוח מערכות כאלו בעבר.

בחברת לוקהיד מרטין מסבירים כי יתרונם של חימושים סופר-סוניים הוא בכך שהם מתגברים על קשיים של מרחקים וסביבות רוויות חימוש, כיוון שהטילים הם מהירים ביותר, טסים גבוה מאוד ובעלי כושר תמרון. הם כוללים את מגוון יתרונות הגובה, המהירות, כוח האש, הטווח, הגמישות והדיוק.

החברה ממלאת תפקיד מרכזי במחקר, בפיתוח ובהדגמה של טכנולוגיות על-קוליות מזה 30 שנה, משקיעה בפיתוח יכולות תקיפה על-קוליות והמערכות הגנה נגד איומים סופר-סוניים וכן תומכת פעילה בתכניות אלו של צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית