BAE תספק צריחים חדשים לרק"מים הולנדיים

במסגרת חוזה בשווי של יותר מ-500 מיליון דולר תספק החברה צריחים חדשים ל-122 רק"מי CV90 של הצבא ההולנדי, עם אופציה ל-19 רק"מים נוספים
 

www.baesystems.com

חברת BAE מערכות הודיעה כי חתמה על חוזה נרחב בשווי של יותר מ-500 מיליון דולר עם מנהל הרכש ההולנדי (DMO) לאספקת צריחים חדשים ל-122 רק"מי CV90 של הצבא ההולנדי, עם אופציה ל-19 רק"מים נוספים. 

בהודעתה מוסרת החברה כי צריח CV90 החדש, שפותח במפעלה בשבדיה, מהווה קפיצת מדרגה בעיצוב ופונקציונליות. מיקום מערכת הנשק העיקרית שונה כדי לספק איזון רכב טוב יותר ואפשרות מגוון רב יותר של כלי נשק להגברת הקטלניות. הצריח החדש מציע גם שיפורים ארגונומיים משמעותיים לטובת צוות הרכב. עיצוב הצריח המשופר בנוי על שנים של ניסיון קרבי מוכח, שיפורי רכב מתמשכים וניתוח נתונים של שבע המדינות המפעילות כיום ציי CV90.

השיפורים מבוססים גם על מחקר שנערך לאחרונה על ידי צבא הולנד, וניתוח של חברת BAE Systems של העומס הקוגניטיבי על צוותי לוחמי חי"ר בכדי לטפל באינטראקציה שבין האדם למכונה. התוצאה היא מתן יתרונות רבים לצוות, כגון היכולת לבחור דרכי פעולה אינטואיטיביות ויעילות וכן לקצר את הזמן לגילוי, זיהוי, קבלת החלטות ומעורבות.

בימים אלו החלה העבודה על ציוד רכבי CV9035 ההולנדיים במספר יכולות משופרות כמו מערכת הגנה אקטיבית (APS) וטיל מונחה נגד-טנקים (ATGM), וכן מערכת כיוון אלקטרו-אופטית חדשה (EOPS) המעניקים תוספת למודעות המצבית. השדרוג האחרון כולל גם הגנה עתידית על האמצעים האלקטרוניים על ידי שדרוג לדור הרביעי של עמוד השדרה הדיגיטלי, עם אבטחת סייבר משובצת וחזקה יותר. ישנם כיום -1,300 גרסאות של רק"מ CV90 המשרתות בצבאות דנמרק, אסטוניה, פינלנד, נורבגיה, שבדיה, שוויץ והולנד. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית