רפאל הציגה יכולות תקשורת טקטית מתקדמת ומערכת חיישני ירי בפני צבא גרמניה

החברה ביצעה הדגמה של מערכת ה-BNET ומערכת חיישני הירי Fire Weaver עבור הצבא הגרמני בחודש נובמבר 2020

באדיבות רפאל

חברת רפאל הודיעה כי השלימה את השלב השני במחקר שדה הקרב השקוף של צבא גרמניה וביצעה הדגמה של מערכת BNET ושל מערכת חיישני הירי Fire Weaver עבור הצבא הגרמני בחודש נובמבר 2020. 

השלב השני במחקר שדה הקרב השקוף כלל תעבורת תקשורת מכטב"מ "פגאסוס" של חברת אירונאוטיקס, ויחד עם מערכת חיישן-אל-היורה Weaver, כולם הועברו באמצעות רדיו מבוסס-תוכנה המתקדם של BNET (ידני ורכוב). את ההדגמה אירחה חברת Atos Information, המשמשת כקבלן הראשי במחקר שדה הקרב השקוף, ותוכנת C2 שלה נכללה כחלק בלתי נפרד מההדגמה.

כפי שדווח גם בישראל דיפנס בדצמבר 2019, רפאל שותפה עם חברת Atos Information ביצירת תוכנית בשם "שדה הקרב השקוף", במסגרתה נעשה שימוש במערכות אוויריות בלתי מאוישות וכלי רכב קרביים ליצירת תמונה תלת-ממדית של פעולות ניידות בזמן-אמת. העבודה תבוצע עבור המשרד הפדרלי הגרמני לציוד, טכנולוגיית מידע ותמיכה בשירות של צבא גרמניה. לאחר השלמת השלב הראשון והשני, צפויים להתקיים שלבים נוספים בשנים הקרובות.

יואב ורמוט, סמנכ"ל וראש מנהלת C3I של רפאל, אומר, "שדות הקרב של ימינו עוברים שינויים מרחיקי לכת המשפיעים על הצרכים המבצעיים של כוחות היבשה, האוויר והים, עם יישומים חדשים בזמן-אמת, כמו חיישן-לאפקטור. מערכות סגירת-מעגל של חיישן-למבצע. תוך התמודדות עם אתגרים אלו והסתמכות על ניסיון של עשרות שנים בפיתוח פתרונות C4I.

"רפאל פיתחה את משפחת BNET, משופרת בטכנולוגיית חדישות ואת ה-Fire Weaver, מערכת שפה חזותית משותפת בעלת דיוק גבוהה, תלת- מימדית וחסרת-תלות ב-GPS.. שילוב מערכות אלה בצבא גרמניה יביא למספר שינויים משמעותיים - מתן שפה חזותית משותפת בין סוגי יחידות שונות, לא רק מצבא גקמניה, אלא גם מכוחות בעלות הברית, החולקים את אותם איומים ומשימות, וחיבור בין חיישנים ובין כלי ירי מרובים ברשת שטוחה אחת."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית