סעודיה מחפשת הובלה עולמית בשוק הבינה המלאכותית

הממלכה הקימה רשות למודיעין, בינה מלאכותית ומיצוי נתונים. המטרה: "להפוך את הממלכה למוקד שת"פ לפיתוח נושאי IA לטובת האנושות"

סעודיה מחפשת הובלה עולמית בשוק הבינה המלאכותית

bigstock

סעודיה יוזמת תכנית כלכלית רחבת היקף בניהול הרשות למודיעין, בינה מלאכותית ומיצוי נתונים, שמגמתה להעמיד את נושאי הבינה המלאכותית בראש סולם העדיפויות ולקבוע את סעודיה כמובילה עולמית בתחום עד שנת 2030. דובר הרשות מג'יד אל-שחרי אמר כי "נתונים ובינה מלאכותית הם בליבת חזון הממלכה לשנת 2020. אנו נפתח אסטרטגיות IA משלנו וכבר פיתחנו יכולות והקצינו משאבים לשיתוף פעולה עם  מדינות אחרות בתחום".

DEFENSE NEWS מוסר כי בקרוב תתקיים תערוכת GITEX שבה  תציג סעודיה כמה הישגים, ביניהם הקמת  מערך ועידות וידיאו גדול ונושאי הגנה וביטחון סייבר. הרשות גילתה כי עלה בידה לסכל יותר משני מיליון מתקפות סייבר באמצעות כלי הגנה שפותחו בממשלה. 
כמו גם, פותחה אפליקציה המסייעת לממשלה להתמודד עם הקורונה. האפליקציה מנהלת את מנגנון הנפקת אישורי תנועה לבעלי אישורים בימי סגר ועוצר. כמו כן, התקיימה בסעודיה התחרות הבינלאומית הראשונה בנושאי בינה מלאכותית.

דובר הרשות אמר עוד כי שליטי סעודיה מדגישים שהמדינה "נמצאת גיאוגרפית בצומת של שלוש יבשות, ולכן ההחלטה להעמיד את הבינה המלאכותית בראש סולם העדיפויות וליבת חזון הממלכה הופכת אותה למוקד שת"פ לפיתוח נושאי IA לטובת האנושות". 
 

אולי יעניין אותך גם