זה הטיל שחיסל את קאסם סולימאני

דו"ח של הפנטגון חושף את החימוש ששימש את צבא ארה"ב בחיסול של קאסם סולימאני בעירק

The rendering of an AGM-179A JAGM from the 2020 DOT&E report.

מתוך פרטים שפורסמו בדו"ח של הפנטגון, עולה כי גנרל קאסם סולימאני חוסל בעירק לפני כשנה באמצעות טיל אוויר-קרקע מיוחד וסודי מדגם AGM-179A (בקיצור JAGM). חיל האוויר האמריקני השתמש בטילים אלו לעיתים רחוקות, בתקיפות של פיקוד המבצעים המיוחדים או בתקיפות ביוזמת סוכנות הביון CIA. בדו"ח שנתי של הפנטגון, שפורסם ב-14 בחודש, נאמר כי היתר כי טילים כאלו שוגרו בעבר אל מטרות מיוחדות כמו משאיות או אופנועים שהפעיל אויב. 

ייצור הטיל המיוחד החל בשנת 2018 והוא קיבל כשירות מבצעית שנה אחרי כן. נערכו ניסויים בטיל בשלושה זרועות חיל האוויר, הצי האמריקני והנחתים. בניסויים נבחנו כמה מהתכונות המיוחדות של הטיל כמו הגובה אליו צריך הטיל להגיע מעל למטרה כדי שחיישן מיוחד יגרום לפיצוץ ראש הנפץ הקרבי. נבחנו גם יכולות לשיגור הטיל בתנאי קור קיצוניים באזור הארקטי ושיגורו ממסוקים של הנחתים.

דו"ח הפנטגון כולל צילום של פיסת הטיל JAGM שעליה מודפס "אזהרה – משקל 52 ק"ג, הרמה על ידי שני אנשים". הטיל הוא שדרוג של טיל 'הלפייר' אך נוספו לו שני מנגנוני הנחייה בחרטום – הוא יכול לנעול על מטרה בעזרת לייזר אקטיבי למחצה או בעזרת ראש ביות מכ"ם גל מילימטרי.  THE DRIVE  מסביר כי שילוב זה מעניק לטיל גמישות ויכולת לתקוף איומים גם כאשר מערכת הנחיית הלייזר מופרעת על ידי עננות.

לדו"ח המלא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית