שר החוץ הסעודי: טהרן מונעת שלום במזה״ת

במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, האשים הנסיך פייסל בן פרחאן כי המיליציות האיראניות הנלחמות בסוריה ובתימן מחבלות באפשרות למצוא פתרונות לסכסוכים

שר החוץ הסעודי: טהרן מונעת שלום במזה״ת

הנסיף פייסל בן פרחאן עם סרגיי לברוב, חמישי האחרון. צילום: Russian Foreign Ministry/Handout via REUTERS

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, הוקיע את ההתערבות האיראנית באזורי סכסוך במזרח התיכון, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערך במוסקבה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, ביום חמישי.

העיתון א-שארק אל-אווסט מציין כי בן פרחאן האשים את טהרן כי המיליציות שהיא מפעילה בסוריה מחבלת באפשרות למציאת פתרון למלחמה. כמו כן, ציין בן פרחאן את ארגון החות׳ים בתימן (שנלחם בקואליציה הערבית בראשות סעודיה, התומכת בממשלה הגולה), כגורם שמונע כינון שלום במדינה.

עוד אמר בן פרחאן, כי שוחח עם לברוב על שיתופי פעולה מגוונים בין שתי המדינות, וציין כי תיאום קודם עם רוסיה במסגרת OPEC+ סייע בייצוב שווקי הנפט. ״דנו בהרחבה בדרכים לפתח ולחזק את היחסים בינינו בתחומים שונים, שהחשובים בהם כוללים השקעה, פיתוח והחלפת מומחיות טכנית״, אמר.

במקביל, מדווח ה-Middle East Monitor כי ענקית הנפט הרוסית גזפורם חידשה את השיחות עם יצרנית הכימיקלים הסעודית SABIC, בנוגע להשקעה משותפת בבניית מתחם כימיקלים בחצי האי ימאל שבסרביה. 

אולי יעניין אותך גם