צה"ל מתגאה בטנקים שיורים למרחק 600 מטרים 

האתגר המבצעי בפגיעה בפחונים של חמאס על גבול רצועת עזה ממרחק של מאות מטרים בודדים עם טנק מרכבה 4, אינו מצדיק ציון לשבח. דעה

טנק המרכבה הישראלי נחשב לאחד הטנקים המתקדמים בעולם. עם זאת, לאחרונה , בחר הרמטכ"ל לשבח את יכולות הטנק על אף שאלו לא באו לידי ביטוי. על פי דיווח באתר YNET, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי העניק ללוחמי גדוד 74 של חטיבה 188 אות הרמטכ"ל ליחידה מבצעית. על שום מה? על שום פגיעה ב-26 מטרות במרחקים שבין 150 ל-600 מטרים מגדר המערכת. 

הכתבה ממשיכה להלל את טנקי המרכבה 4 בשל הביצועים המדהימים שלהם בגבול עזה. אין עוררין שטנקי מרכבה 4 זכאים למחמאות, אבל לא בגלל שהם פוגעים במטרות סטטיות בעזה ממרחק של 600 מטרים. בשביל זה לא צריך את המכונה שקוראים לה מרכבה 4 ושמדינת ישראל השקיעה בפיתוח ובייצור שלה מיליארדי שקלים בשנים האחרונות. 

טנקים של צה"ל פגעו במטרות ממרחק של כ-3 ק"מ עוד במלחמת יום הכיפורים. כיום, טווח מקסימלי של פגז טנק מגיע לכ-5 ק"מ. עוד היבט הוא מערכות המידע המותקנות כיום בטנקים של צה"ל, בעיקר צי"ד. אלו מערכות שמאתרות מטרות, ומדייקות את התותחן כך שיוכל להוריד טנק אויב בפגז ראשון. בשונה מפחון של חמאס, שהוא סטטי, גלוי וחשוף, טנק אויב כנראה ינוע, וישתמש בשיטות ויכולות שונות להתחמק מטנקים של צה"ל. 

לסיכום, האתגר המבצעי בפגיעה בפחונים של חמאס על גבול רצועת עזה ממרחק של מאות מטרים בודדים, אינו מצדיק ציון לשבח. אין ספק כי חיילי השיריון עושים ימים ולילות על הגבול, כמו חיילים אחרים, כחלק מהתפקיד שלהם לשמור על הגבול. אבל האתגר המקצועי שלהם יבוא לידי ביטוי במלחמת שיריון בשיריון, אם תבוא. עד אז, משימת בט"ש בעזה קטנה על המרכבה 4. הוא לא נבנה לצורך כך.  

אולי יעניין אותך גם