לבנון: הבנק העולמי אישר הלוואה של 246 מיליון דולר

זאת על מנת לספק סיוע דחוף בהתמודדות עם המשבר הבריאותי והכלכלי הפושה במדינה, שדחק כמחצית מאזרחיה מתחת לקו העוני. מרב הסכום מיועד למתן סיוע במזומן לכמעט 800 אלף איש

לבנון: הבנק העולמי אישר הלוואה של 246 מיליון דולר

מדפים ריקים בסופרמרקט בביירות, השבוע. צילום: REUTERS/Mohamed Azakir

הבנק העולמי אישר הלוואה של 246 מיליון דולר למתן סיוע ללבנון בהתמודדות עם המשבר הבריאותי והכלכלי בו היא נאבקת. ההלוואה תתמוך גם בפיתוח רשת ביטחון סוציאלית לאומית במדינה בה כמחצית האזרחים חיים מתחת לקו העוני.

סוכנות הידיעות איי.פי מדווחת כי המשבר הכלכלי – שהחל הרבה לפני מגפת הקורונה - הוביל לירידה צפויה של 19.2% בתל״ג, לאינפלציה תלת-ספרתית ולמצב עוני קיצוני עבור כ-22% מהאוכלוסיה. המצב הפוליטי הכאוטי במדינה והעדר רפורמות מבניות הובילו לכך שקרן המטבע העולמית אינה מעניקה סיוע. מרבית עתודות מטבע החוץ הידלדלו, והממשלה כבר העלתה מחירים של מוצרי יסוד כגון קמח ולחם. בנוסף, ביירות טרם התאוששה מהפיצוץ הענק שהחריב את הנמל שלה באוגוסט האחרון.

״ההשלכות של זעזועים חוזרים ונשנות על רווחתם הכלכלית של משקי בית הן מרחיקות לכת ועלולות להיות הרות אסון״, אמר המנהל האזורי של הבנק העולמי, סרוג׳ קומאר ג׳הא. מרבית כספי ההלוואה, כ-200 מיליון דולר, מיועדים למתן סיוע במזומן לכמעט 800 אלף איש, באמצעות כרטיס אלקטרוני משולם מראש. עוד כוללת ההלוואה אגרות לימוד לכ-87 אלף ילדים בין הגילאים 13-18.

אולי יעניין אותך גם