קים: עלינו לחזק את יכולת ההרתעה הגרעינית

בנאום נעילת קונגרס מפלגת הפועלים של קוריאה הצפונית, חזר קים שוב על מטרתו בחיזוק צבא משימתו לחיזוק הצבא. במהלך הקונגרס חשף פיתוחים צבאיים חדשים ומתקדמים לכאורה

קים נושא את הנאום המסכם בפיונגיאנג, אתמול. צילום: KCNA via/Latin America News Agency via REUTERS

״עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להגביר את יכולת ההרתעה הגרעינית שלנו עוד יותר, בעודנו בונים את יכולות הצבא החזקות ביותר״, אמר אתמול (ד׳) מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג׳ונג איל, בנאום נעילת קונגרס מפלגת הפועלים של המדינה (המפלגה השלטת) שנמשך שמונה ימים. במהלך הקונגרס חשף קים פיתוחים צבאיים חדשים לכאורה, כמו טילים גרעיניים לשיגור תת-ימי, טילים ארוכי טווח ולווייני ריגול.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי צבא קוריאה הדרומית הודיע מוקדם יותר השבוע כי זיהה סימנים לפיהם ערכה השכנה מצפון מצעד צבעי לילי עבור הקונגרס. קים יו ג׳ונג, אחותו של המנהיג וסגניתו דה-פקטו, מתחה ביקורת על כך שסיאול פיקחה על המצעד ואמרה שהדבר מהווה ביטוי ל״גישה העוינת״ שלה.

במהלך הקונגרס - הראשון שהתקיים מאז 2016 ורק השני מאז 1980 - חשף קים את תכנית החומש החדשה של המדינה, לאחר שהודה כי הקודמת כשלה. במסגרת התכנית החדשה, תופעל שליטה ריכוזית רבה אף יותר בשווקים הצרכניים, יוטלו מגבלות נוספות על מטבע חוץ, ותינקט ביד קשה במיוחד בנוגע להברחות לאורך הגבול עם סין. הפרלמנט הצפון קוריאני, חותמת הגומי של קים, צפוי לדון בתכנית ולאמצה בשבוע הבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית