תביעה משפטית בניו יורק: בטלו את עסקת מטוסי הקרב עם איחוד האמירויות 

 "המרכז לענייני מדיניות חוץ" טוען כי ממשל טראמפ לא נתן הסבר הגיוני ומתקבל להחלטתו למכור מטוסי F-35 לאמירויות

Official White House Photo by Shealah Craighead

מכון מחקר בניו יורק הגישה תביעה משפטית נגד מחלקת המדינה של ארה"ב בתביעה לבטל את עסקת 23 מיליארד הדולרים למכירת מטוסי קרב  ונשק לאיחוד האמירויות. "המרכז לענייני מדיניות חוץ" (ארגון ללא מטרות רווח) קובע בתביעה כי ממשל הנשיא טראמפ לא נתן הסבר הגיוני ומתקבל להחלטתו למכור מטוסי F-35 ומערכות נשק אחרות לאמירויות, ולפיכך החלטת הנשיא היא הפרה של "חוק הפרוצדורה המנהלית".

הקבוצה תובעת מבית המשפט המחוזי בניו יורק להכריז על חוזה המכר כבטל ומבוטל. בריטוני בנוביץ, מומחית לזכויות האדם וסחר בנשק, אמרה כי התביעה היא ייחודית וחסרת תקדים, "אך כך גם גישתו של הנשיא לחוזי המכר". לדעתה  תביעות מסוג זה מתקבלות לעיתים רחוקות, אך אם התביעה אמנם תתקבל, ניתן יהיה לעצור את העסקה אפילו אם החוזה ייחתם בין וושינגטון לאבו דבי בימים האחרונים לכהונת טראמפ. DEFENSE NEWS מדווח כי מחלקת המדינה סירבה להגיב על הגשת התביעה.

חוק הפרוצדורה המנהלית מאפשר לבית המשפט "לעצור ולבלום כל פעולה של סוכנות הנוקטת פעולות מנוגדות לחוק". בקונגרס האמריקני נכשלה יוזמה לבטל את העסקה למכירה לאמירויות של 50 מטוסי F-35 של לוקהיד מרטין, 18 מל"טים MQ-9B של ג'נרל אטומיקס וחימושים של ריית'און. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית