שיפורים בטכנולוגיות הגנה עצמית למטוסי F-35 

שלוש החברות נורת'רופ גראמן, BAE  ולוקהיד מרטין ישתפו פעולה בביצוע אינטגרציה של מערכת חדשה של נורת'רופ גראמן

צילום: דובר צה"ל

חברת נורת'רופ גראמן חתמה על חוזה עם לוקהיד מרטין לפיתוח מערכות חדשות המיועדות להגנה צמאת ולפעילות מבצעית של מטוסי החמקן F-35. החברה הודיעה בבולטימור כי שלוש החברות נורת'רופ גראמן, BAE  ולוקהיד מרטין ישתפו פעולה בביצוע אינטגרציה של מערכת חדשה של נורת'רופ גראמן (תקשורת, ניווט וזיהוי ICNI) ושל BAE (לוחמה אלקטרונית ואמצעי נגד אלקטרוניים) במטוסי F-35. לוקהיד מרטין היא יצרנית המטוס. 

הווארד לוריא, סגן נשיא נורת'רופ גראמן, מסר כי שלוש החברות יעניקו למטוסים את היכולות החדשות ללא צורך בשינויים בגודל המטוסים, במשקלם או בעוצמם מנועיהם. מערכת ICNI של נורת'רום גראמן מעמידה לרשות טייס F-35  עשרות פונקציות מבצעיות משולבות, המאפשרות פעולה סימולטנית של מערכות קריטיות במטוס, וזה כולל זיהוי עמית-טורף (IFF), רכישת מטרות אוטומטית וכן מערכת תקשורת, העברת נתונים וערוצי תקשורת.

לנורת'רופ גראמן יש חלק נכבד בייצור מטוסי החמקן: החברה מייצרת את החלק האמצעי של גוף המטוס, את כיסויי הכנפיים וכן חיישנים, אביוניקה ותוכנת ניהול משימה. נורת'רןפ גראמן היא חברת ענק המעסיקה 90 אלף עובדים בתחומי התעופה, החלל, ארונאוטיקה, מוצרי הגנה וצבא וסייבר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית