דיווח: הצבא הצרפתי מחפש רובה צלפים רב-קליבר

הנשק המדובר חייב להיות מסוגל לירות בקליברים של  CheyTac (CT) 408. ו-50. באמצעות החלפת קנים
 

אילוסטרציה. צילום: Ministère des Armées

האתר הצרפתי forcesoperations.com מדווח כי הצבא הצרפתי פרסם בסוף שבוע שעבר מכרז מוגבל לאספקת רובי צלפים רב-קליברים. הנשק המדובר חייב להיות מסוגל לירות בקליברים של  CheyTac (CT) 408. ו-50. באמצעות החלפת קנים. לדברי האתר, אין פרטים רבים לגבי מכרז זה למעט שמדובר בתקציב שנע בין 340,000 יורו ל-3.5 מיליון יורו ולתקופה של 7 שנים עם ספק יחיד. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 15 בפברואר.

כלי נשק כאלה מציעים גמישות נוספת למשתמש עם היכולת יכולים לעבור במהירות מקליבר אחד למשנהו בהתאם למטרה ולתנאי ההפעלה. האתר מעריך כי את המועמדים הפוטנציאליים לרובה זה ניתן לספור אפריורי על אצבעות יד אחת. בין הידועים ביותר ניתן להזכיר את חברת Desert Tech האמריקאית עם המודל Hard Target Interdiction ואת חברת International Accuracy International וה-AX 50 ELR.

באם השימוש הנרחב בצבא בקליבר ה-50. בצבא נעשה הודות לרובה הצלפים Hecate II, אזי השימוש בקליבר ה-CT 408. הוא עדכני יותר ומועט ושמור כיום לכוחות המיוחדים. אגד צנחני החי"ר הימי הראשון 1st RPIMa)) של הכוחות המיוחדים בצבא הצרפתי, למשל, צויד בדגם ה- CDX-40 Shadow שיוצר על ידי חברת CADEX הקנדית. רובים אלו המשתמשים בתחמושת CheyTac (CT) 408. מקלים על התנועה ומשמרים את הפוטנציאל הפיזי של היורה תוך כדי שמירה על ביצועי הקליבר הגדול יותר.

בעזרת טיעונים כאלה, השימוש בתחמושת CheyTac (CT) 408. יכול להתפשט מעבר למסגרת המקובלת כיום. ביוני 2019, צויד צוות צליפה למרחקים ארוכים (TELD) של גדוד החי"ר הראשון (1er RI) ברובה CDX-40 כחלק ממחקר שנערך על ידי הצבא. התוצאות היו ירידה משמעותית במשקל הכולל של החיל, עלייה באחוזי הפגיעות למרחקים ארוכים על היעדים בירייה הראשונה ובסך הכול עליונות טכנית בהשוואה לציוד המסופק. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית