אפקט טראמפ: נתניהו ממליץ לעבור לטלגרם 

יאמר לזכותו של נתניהו, ומנהלי קמפיין הבחירות שלו, שהוא קשוב לטרנדים טכנולוגיים

אחרי שרשת טוויטר מחקה את הפרופיל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נתניהו ממליץ לעוקביו (כ-1.8 מליון) לעבור לשירות טלגרם. נתניהו גם 'רוכב' על השיח הציבורי שיצרה פייסבוק עם ההודעה על שינוי מדיניות הפרטיות של ווטסאפ. 

יאמר לזכותו של נתניהו, ומנהלי קמפיין הבחירות שלו, שהוא קשוב לטרנדים טכנולוגיים. עם זאת, נתניהו גם מפעיל ערוץ אפקטיבי מאד בפייסבוק, הבעלים של ווטסאפ. הסבירות שהוא יסגור את הפעילות בפייסבוק לטובת טלגרם או סיגנל בתקופת בחירות - קלוש.

בשונה מדריסת הרגל הגדולה של פייסבוק או ווטסאפ בישראל, דריסת הרגל של טוויטר "לא משהו" בלשון המעטה. ההצלחה של השירות בעיקר בארה"ב ואירופה. כך שההודעה בטוויטר לא צפויה לשנות הרבה בהקשר בסיס העוקבים שלו בישראל. ניתן להניח כי חלק גדול מהעוקבים של נתניהו בטוויטר הם ממדינות זרות. 

לשאלת אפקט טראמפ, הסבירות שאירועים כמו הפלישה לגעת הקפיטול בארה"ב יקרו בכנסת ישראל, באם נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, כנראה נמוכה. לכן ההסתברות שטוויטר ימחקו לו את החשבון, גם היא נמוכה. עם זאת, הצעד של נתניהו לייצר יתירות בערוצי ההפצה לעוקבים שלו, מראה על מודעות טכנולוגית גבוהה. כזו, שנעדרת מממתחרים פוליטיים שלו.  

אולי יעניין אותך גם