דעה: לאור המוטציות - שב"כ נדרש לכייל את אלגוריתם האיכון 

על פי חלק מההערכות, מוטציות הקורונה החדשות מדביקות מהר יותר מהמוטציה המקורית. המשמעות היא שאלגוריתם המכוייל לזמן הדבקה בקרבה של 15 דקות אינו אפקטיבי

דעה: לאור המוטציות - שב"כ נדרש לכייל את אלגוריתם האיכון 

bigstock

לאחרונה הגיעו לישראל המוטציות של נגיף הקורונה - הבריטית והדרום אפריקאית. אולי בדרך עוד אחת שהתגלתה לאחרונה ביפן. מסתבר, כי המוטציות, לפחות חלקן, משנות את תפיסה ההפעלה של הנגיף. אם עד כה זמן החשיפה לחולה מאומת עמד על פרק זמן של 15 דקות, נדרשות לחלקן רק 5 דקות. או לפחות, אלו ההנחות המקצועיות לפי דיווחים במרשתת. 

המשמעות עבור שב"כ היא כי אלגוריתם האיכון של אלו הנדרשים לחקירה אפידמולוגית צריך להשתנות בהתאם. אם עד היום האלגוריתם חישב 15 דקות קירבה, צריך לכייל אותו בהתאם לסוג המוטציה. או יותר נכון, לסוג המוטציה עם מהירות ההדבקה המהירה ביותר. זאת, מכיוון ששב"כ אינו יודע באיזו מוטציה נדבק החולה המאומת שאת סביבתו מאכנים, ולכן האיכון צריך להקבע על המקרה הגרוע ביותר. 

המשמעות היא, כי אם שב"כ ישנה את האלגוריתם, יותר אנשים ידרשו לחקירה אפידמולוגית. פחות זמן קירבה, יותר אנשים לבדוק. מאידך, אם שב"כ לא יעדכן את האלגוריתם, הוא יפספס חולים באחת המוטציות והאפקטיביות של הכלי תרד על ציר הזמן. 

הפניתי שאלה בנושא לשב"כ. בשירות לא מוסרים פרטים אודות אלגוריתם האיכון. 

 

אולי יעניין אותך גם