רישיון הפעלה ראשון למפעיל חדש בתשתית פס-רחב

לראשונה, משרד התקשורת מעניק רישיון מיוחד המאפשר חיבור יישובים קטנים לתשתית סיבים

קרדיט: דוברות משרד התקשורת

היום (ה) העניקה מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, את הרישיון המיוחד הראשון לאספקת שירותי תשתית פס-רחב לחברת נורקום. הרישיון ניתן לחברה במסגרת השינוי במדיניות הרישוי שבוצע מוקדם יותר השנה, שמטרתו לאפשר פרישה באופן מיידי של תשתיות בפס-רחב בכל יישוב קטן, מבלי להמתין לפרישת החברות הגדולות, ובכך לגשר על הפערים בין המרכז לפריפריה.

המהלך, שכולל צמצום משמעותי בחסמי הכניסה העומדים בפני חברות קטנות שמעוניינות לספק שירות זה ולהיכנס לשוק התקשורת, צפוי להביא לחדירת שחקנים חדשים וחברות קטנות לשוק, מה שיגביר את התחרות, ויבטיח שיפור ברמת השירות ובמחירים, ביישובים קטנים, באזורי פריפרייה, אזורים כפריים ואזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר עד כה.

מדיניות המשרד החדשה מאפשרת אספקת שירות תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, ינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ו- 800 נקודות סיום רשת של מנויים עסקיים. המדיניות החדשה מאפשרת לחברות שיעמדו בתנאי הרישיון לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים: סיבים אופטיים, גלים מילימטריים ועוד.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "הרישיון המוענק יאפשר לחברות לחבר יישובים קטנים וכפריים לתשתית אינטרנט מהיר, ואנו פועלים להעניק רישיונות לחברות נוספות. המהלך שביצענו במסגרת הרפורמה מצמצם את חסמי הכניסה שעומדים בפני חברות קטנות, ומגדיל את התחרות כך שפרישת התשתיות המתקדמות בפריפריה תואץ להערכתנו בתקופה הקרובה."

מדברי מנכ"ל נורקום, בילאל ג'בילי: ״קבלת הרישיון היום מסמלת תחילת דרכה של חיבור החברה הערבית לעתיד, העתיד כבר כאן, אך לא בפריפרייה ובחברה הערבית במיוחד, המשימה שלנו בנורקום היא לחבר את כל משקי הבית ברשת סיבים אופטיים על מנת שכל תלמיד  ומורה בבית ספר יוכלו להמשיך וללמוד כמו בכל מקום בעולם באמצעות תקשורת מהירה ואמינה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית