משלחת קוריאנית יוצאת לאיראן לשחרר 20 אזרחים

בשבוע שעבר תפסו משמרות המהפכה מכלית דרום קוריאנית על צוותה ליד מיצרי הורמוז, בצעד שנתפס כלחץ על סיאול לשחרר מיליארדי דולרים שהקפיאה תחת הסנקציות האמריקניות

משלחת קוריאנית יוצאת לאיראן לשחרר 20 אזרחים

המכלית הדרום קוריאנית, ארכיון. REUTERS

משלחת רשמית של קוריאה הדרומית יצאה לטהרן, על מנת לנסות ולהשיג את שחרור המכלית שנתפסה על ידי משמרות המהפכה בשבע שעבר. על המכלית, שנשאה כ-7,000 טונות אתנול, היו כ-20 אנשי צוות שעודם מוחזקים באיראן. הצעד האיראני מהווה ניסיון ללחוץ על סיאול לשחרר מיליארדי דולרים שהוקפאו תחת הסנקציות האמריקניות.

המכלית הייתה בדרכה מסעודיה לפוג׳יירה שבאיחוד האמירויות הערביות, והיא נתפסה על ידי משמרות המהפכה סמוך למצר הורמוז. איראן מכחישה כי היא משתמשת במכלית ובצוותה כקלף מיקוח, וטוענת כי המכלית גרמה לזיהום במים האזוריים מאחר ולא שמרה על התקנות – טענה שסיאול כמובן מכחישה.

איראן מבקשת לשחרר שבעה מיליארד דולרים שהוקפאו בבנקים של קוריאה הדרומית, כספים שהתקבלו ממכירת נפט, לפני החמרת הסנקציות האמריקניות. דובר ממשלת איראן עלי רביעי דחה את הטענות כי תפיסת המכלית היא בגדר לקיחת בני ערובה. ״אם מישהו מחזיק בני ערובה זו ממשלת קוריאה, שמחזיקה למעלה משבעה מיליארד דולרים ששייכים לנו כבני ערובה בתואנה חסרת תוחלת״, אמר.

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את הצעד האיראני, קראה לשחרור מיידי של המכלית ושל צוותה, והאשימה את טהרן ב״איום על זכויות ניווט וחירויות״ במטרה לסחוט את הקהילה הבינ״ל להקל על לחץ הסנקציות.