מחשש להתאבדות: נפסלה בקשת ארה״ב להסגרת אסאנג׳

בית המשפט בבריטניה דחה את הבקשה האמריקנית להסגיר לתחומיה את מייסד ויקיליקס בשל מצבו הנפשי הרעוע. ארה״ב הודיעה כי תערער על ההחלטה לביהמ״ש העליון בלונדון. היום צפוי אסאנג׳ להגיש בקשה לשחרור בערבות

מחשש להתאבדות: נפסלה בקשת ארה״ב להסגרת אסאנג׳

הפגנת תמיכה באסאנג׳ מחוץ לבית המשפט בלונדון, אתמול. צילום: REUTERS/Henry Nicholls TPX IMAGES OF THE DAY via REUTERS

לאחר שבית המשפט בבריטניה דחה השבוע את הבקשה האמריקנית להסגיר לתחומיה את מייסד ויקיליקס, ג׳וליאן אסאנג׳, צפוי האחרון להגיש היום (ד׳) בקשה לשחרור בערבות. בית המשפט נימק את ההחלטה שלא לאפשר את ההסגרה בכך שהיא עלולה להשפיע לרעה על אסאנג׳, הנתון במצב נפשי רעוע, ואף לגרום לו ליטול את חייו. ניסיונותיו להשתחרר בערבות לא צפויים להצליח. 

כזכור, ארה״ב מאשימה את אסאנג׳ ב-18 עבירות, שמתוכן 17 נופלות תחת חוק הריגול, בשל מאות אלפי המסמכים המסווגים והתכתובות הדיפלומטיות שפורסמו לפני כעשור באתר שייסד. משרד המשפטים האמריקני הודיע כי יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון בלונדון.

סוכנות הידיעות רויטרס מזכירה, כי אתר וויקיליקס התפרסם לראשונה בשנת 2010, כשהציג מתקפה של מטוסי אפאצ׳י אמריקניים בבגדד משנת 2007, בה נהרגו 12 בני אדם. תומכיו של אסאנג׳ רואים בו גיבור אנטי-ממסדי שמוקרב על מזבח העוולות של ארה״ב במזרח התיכון.

בתוך כך אמר ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, כי אסאנג׳, יליד המדינה, ״חופשי לשוב הביתה״ ברגע שענייניו המשפטיים מוסדרים. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, אמר כי מדינתו תציע לאסאנג׳ מקלט מדיני, צעד שצפוי להחריף את המתיחות עם ארה״ב. ״אסאנג׳ הוא עיתונאי ומגיעה לו הגנה״, אמר אוברדור.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות