לקראת הנפקת תע״א: מבקר המדינה ״בוחן את הסיכונים״

אנגלמן הודיע כי הוא מבקש לוודא השארת ערך למדינה ולציבור בתהליך ההנפקה. ההחלטה על הנפקת המניות התקבלה בחודש נובמבר האחרון, והחברה מוסרת כי מדובר במהלך שיתרום לביטחון הלאומי של מדינת ישראל 

לקראת הנפקת תע״א: מבקר המדינה ״בוחן את הסיכונים״

שיגור טיל החץ 3. צילום: מתוך אתר האינטרנט של תעשייה אווירית

לקראת הנפקת מניות התעשייה האווירית, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע כי הוא בוחן את הסיכונים העולים מתוך הדוחות הכספיים על מנת לוודא "השארת ערך למדינה ולציבור בתהליך ההנפקה".

בחודש נובמבר האחרון אישרה ועדת שרים להפרטה, בראשות שר הדיגיטל דוד אמסלם, מהלך של הנפקת מניות מיעוט התעשייה האווירית – צעד אותו החלה רשות החברות לקדם לפני כ-25 שנים. על פי הודעת החברה, מדובר במהלך האסטרטגי שיתרום לביטחון הלאומי של מדינת ישראל הן בפן הכלכלי והן בפן הביטחוני, וכן יתרום לקידום שוק ההון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, תמכו במהלך ההנפקה, שהובל על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות ינקי קוינט, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל.

שר הביטחון גנץ מסר כי הוא ״מברך על ההחלטה שהתקבלה לאחר עבודת מטה נרחבת תוך כדי שהבאנו לאיזון בין הצורך לקדם את התעשייה האווירית והתנהלותה העסקית מול השווקים בעולם, ובין השמירה על יכולותיה והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל והאמצעים שברשותה״.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל