ימ"ר צפון: מעצר קצין צה"ל משוחרר שעסק בסחר נשק וסמים 

סוכן סמוי חשף עשרות סוחרי נשק וסמים ביישובים ערביים בצפון הארץ. ביניהם, קצין צה"ל לשעבר

צילום: משטרת ישראל

פעילות סמויה של ימ"ר צפון תוך הפעלת סוכן סמוי בישובי החברה הערבית בצפון, במשך השנה האחרונה, הביאה למעצרם של 35 חשודים אשר ל-18 מהם מיוחסות עבירות בתחום הנשק בישובים דיר אל אסד, נצרת, ריינה, שפרעם וכרמיאל.

בן העצורים קצין שהשתחרר מצה"ל לפני שלוש שנים ובעלי עסקים ומקצועות נורמטיבים אשר עסקו בסחר בנשק וסמים במקביל לעיסוקם החוקיים. הסוכן, יוצא חבר העמים שעלה לארץ בגיל 10 עם אימו, סיים מסלול לימודים רגיל ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, אותר על ידי מערך גיוס הסוכנים של משטרת ישראל כשביקש להתגייס למשטרה.

הסוכן עבר הכשרה משטרתית מיוחדת על מנת להכשירו לתפקיד והחל להתערות בחיים העבריינים של ישובי החברה הערבית בצפון, במהלך הפעילות רכש 5 אקדחים, 3 תתי מקלע מסוג "קרלו" ו-2 רימוני רסס מחשודים בסחר בנשק וכמויות גדולות של סמים מסוג  קוקאין, mdma, כדורי אקסטזי ואמפיטמין.

היום (ב) בשעות הבוקר ניתן האות ושוטרי משטרת ישראל בצפון פשטו במקביל על עשרות מוקדים בישובי החברה הערבית ועצרו את 35 החשודים, כאמור חלקם בעלי מקצועות לגיטימיים כספרים, מאמן חדר כושר, מנהל משמרת במפעל ומסגרים ולפחות אחד מהם שירת בצה"ל כקצין. במסגרת הפעילות אותר גם נשק שעל פי החשד שימש בירי אל עבר שוטרים בניידת בישוב דיר אל אסד לפני כחצי שנה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים, מתחולל מאבק קשה של המשטרה בפשיעה ובפשיעה המאורגנת, שמרימה את ראשה ופוגעת חזרה, מתוך תקווה שהמשטרה תוריד פרופיל. פיצוח הסוכן הבוקר, ופענוחים ומעצרים נוספים שאני יודע שנמצאים בדרך הם ביטוי לתשובה שלנו."

מ״מ המפכ״ל ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר: ״המיקוד המבצעי של משטרת ישראל הוא באכיפת עבירות חמורות כגון: אירועי ירי והשימוש באמצעי לחימה, חקירה ופענוח פשעים, טיפול באירועי סחיטה, רכוש ועוד. כל זאת, למען חיזוק ביטחונו האישי של האזרח. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בנחישות ובצורה בלתי מתפשרת מול גורמי הפשיעה. 

"בשנה הקרובה נמשיך לפעול בשני צירים עיקריים של מניעה ואכיפה לצד הפעילות הקהילתית. נחזק את המחוזות באמצעות היחידות הארציות, נמשיך להתעצם בטכנולוגיות חדשניות, נמשיך לחזק את תחנות המגזר הערבי ונפעל לפתיחת תחנות ונקודות משטרה חדשות." 

ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון התייחס לפעילות: "אנחנו פועלים בכל יישובי החברה הערבית בצורה אינטנסיבית, פעמים גם מתחת לפני השטח באופן סמוי, כדי לעצור ולכלוא את העבריינים המפיצים את כלי הנשק ביישובי המגזר ועושים בהם שימוש.

"אנו פועלים לאורך כל שרשרת ההברחה ואספקה של כלי הנשק: מהברחת הנשק בגבולות ומשטחי הרשות הפלסטינית, דרך הסוחרים והמפיצים לישובים״. 

הסוכן שכונה "ג'קה" זכה לתעודת הוקרה ממפקד מחוז צפון ולמינויו כשוטר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית