לבנון גועשת: לא מוכנים להיות בשר תותחים של איראן

״לבנון ועזה מחזיקות בטכנולוגיה לייצור טילים וקיבלו הוראה להשמיד את חיפה ואת תל אביב אם יתבצע מעשה של טפשות נגד איראן״, הכריז מפקד בכיר של משמרות המהפיכה, ועורר את חמתם של הלבנונים

לבנון גועשת: לא מוכנים להיות בשר תותחים של איראן

לוחמי חיזבאללה, תמונת ארכיון. צילום: REUTERS/Omar Sanadiki

איום על ישראל הוביל למתיחות בין איראן לבת חסותה לבנון: על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבים, פקידי ממשל וצבא לבנונים זועמים על דברי מפקד בכיר משמרות המהפכה, כי לבנון ורצועת עזה יהוו את קו החזית של עימות עתידי עם ישראל.

בראיון שהעניק בסוף השבוע לרשת הטלוויזיה אל-מנאר, אמר מפקד הכוח האווירי של משמרות המהפכה, אמיר עלי חג׳יזדה, כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נתן הוראה לארגונים הנתמכים על ידי טהרן להשמיד את חיפה ואת תל אביב אם ״יתבצע כל מעשה של טיפשות נגד איראן״ והזהיר מפני פיתוח היכולות של איראן בשטחי עזה ולבנון.

״אנו מלמדים את חזית ההתנגדות לייצר חכות במקום לספק להם דגים. לבנון ועזה מחזיקות בטכנולוגיה לייצור טילים. ״כל יכולות הטילים של עזה ולבנון נתמכו על ידי איראן, והן נמצאות בקו החזית״, אמר. עוד ציין חג׳יזדה כי הפלסטינים, שבעבר נלחמו בישראל על ידי אבנים, מסוגלים כיום לירות רקטות.  

תגובתו של נשיא לבנון, מישל עאון, לא איחרה לבוא. ״ללבנונים אין שום שותף בשמירה על עצמאות, ריבונות, ויכולת קבלת ההחלטות של מדינתם״, כתב בטוויטר.  ״ישנם פקידים איראנים שמתעקשים להתייחס ללבנון כאל מדינת חסות. הם מנסים לגרור את העם הלבנוני למלחמה הגלויה של המשטר האיראני עם הקהילה הבינלאומית״, הוסיף בציוץ משלו ראש הממשלה המיועד, סעד חרירי. ״לבנון מעולם לא הייתה, ולעולם לא תהיה, חזית לעימות איראני. העם הלבנוני לא ישלם את המחיר עבור המשטר באיראן״.

הנשיא לשעבר, מישל סולימאן, טען שיש להוציא את הטילים מחוץ ללבנון ולהחזירם לשטח איראני. תגובה חריפה נוספת הגיעה מראש מפלגת הפלנגות, סאמי גומאייל, שכתב בטוויטר ״לאלה שעדיין אוחזים באשלייה כי אנו נהנים ממדינה ריבונית ועצמאית: לבנון והלבנונים מוחזקים כבני ערובה על ידי איראן באמצעות חיזבאללה, שמשתמשים בנו כמגינים אנושיים״. עוד חשף גומאייל את הקרע הפוליטי כשטען כי ״הנשיאות, הממשלה והפרלמנט מספקים להם כיסוי״.