מל"ט בריטי מסוג Watchkeeper התרסק בעת טיסת ניסוי בקפריסין 

העיתון אובזרוור מוסר כי השלטונות הבריטיים לא מסרו פרטים על התרסקות המל"ט, ומניחים שיש חילוקי דעות בין הרשויות הצבאיות שהפעילו את המל"ט

By Photo: Andrew Linnett/MOD, OGL v1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31537940

מל"ט צבאי בריטי, שחברת אלביט מערכות שותפה בפיתוחו וייצורו, התרסק אל הקרקע בעת טיסת ניסוי בקפריסין. המל"ט WATCHKEEPER WK450 התרסק באוקטובר, אך הידיעה פורסמה רק עתה על ידי ה'אובזרוור' הלונדוני. המל"ט ווצ'קיפר הוא מיזם משותף של חברת THALES ואלביט מערכות, ומבוסס על הכטמ"מ הרמס 450 של אלביט מערכות. אורכו 6.5 מטרים, מוטת כנפיו 10.9 מטרים, מהירות שיוט 143 קמ"ש ורום טיסה 16 אלף רגל.

כלי טיס בלתי מאויישים אלו טסים במסגרת התכנית הבריטית DEVRAN והם טסו בחודש ספטמבר 43 שעות ובאוקטובר 23 שעות. כריס קול, הממונה על התכנית, הסביר כי תחילה תכננו להפעיל את המל"טים למשימות תצפית ומודיעין באפגניסטן, אולם יצאה לפועל תכנית אחרת, והם הופעלו על ידי משמר הגבולות הבריטי לסיורים מעל לתעלה האנגלית, כדי לאתר כלי שיט המנסים להגיע לאי הבריטי. 

העיתון אובזרוור מוסר כי השלטונות הבריטיים לא מסרו פרטים על התרסקות המל"ט, ומניחים שיש חילוקי דעות בין הרשויות הצבאיות שהפעילו את המל"ט לבין הרשויות האזרחיות, משמר הגבולות, שהפעילו אותם מעל לתעלה האנגלית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית