איווקו תספק כלי רכב משורינים Centauro II לצבא איטליה

רק״ם זה מצויד במערכת דיגיטלית לחלוטין ובצריח מהדור החדש שלו תותח 120 מ"מ ומערכות תקשורת פיקוד ובקרה, מה שהופך אותו לרכב החדשני ביותר בשירות צבא איטליה

צילום: מתוך אתר החברה iveco-otomelara.com

קונסורציום איווקו – אוטו מלארה האיטלקי (CIO) הודיע בשבוע שעבר כי חתם על חוזה עם מנהל חימוש היבשה של צבא איטליה, לאספקת 86 כלי רכב משוריינים מסוג צ׳נטאורו II (Centauro II) עם אופציה לאספקת עשרה רכבים נוספים. בהודעת הקונסורציום נאמר כי החוזה, המציין את ההמשך שלאחר האספקה ​​הראשונית של עשרה רכבים (שנרכשו עם חתימת החוזה ביולי 2018) מתוך הצורך הכללי של צבא איטליה ב-150 רכבים, מבטיח יציבות לטווח הארוך – ובכך מתחזק הידע האסטרטגי של התחום היבשתי בתעשייה הביטחונית האיטלקית ומבטיח את המשכיות הייצור.

רכב Centauro II מהווה צעד גדול קדימה בהשוואה לקודמו, Centauro I, מבחינת כוח, יכולת תצפית, ניידות, ארגונומיה, טווח ירי, תקשורת והגנה מקסימלית על הצוות. עם מנוע חדש המספק מעל 700 כ"ס ועם מערכת הילוכים H – סימן ההיכר של משפחת רכבים אלו – הרכב החדש מצויד במערכת דיגיטלית לחלוטין ובצריח מהדור החדש עם תותח 120 מ"מ ומערכות תקשורת פיקוד ובקרה. כל אלה הופכים את ה-Centauro לרכב החדשני ביותר בשירות צבא איטליה, המסוגל לפעול בכל תרחיש: ממשימות ביטחון לאומי, ועד פעולות שמירת שלום ותמיכה, כולל כל המעורבויות בהן קשור הצבא האיטלקי.

קונסורציום Iveco - Oto Melara, בקיצור CIO, הוקם בשנת 1985 בשותפות שווה בין חברת איווקו דיפנס ובין אוטו מלארה לשעבר, כיום לאונרדו. בתוך הקונסורציום, חברת איווקו דיפנס, אחראית על ייצור מנועים, הילוכים ועל כל רכיבי המנוע, המרכב וההרכבה הסופית של כלי רכב המשוריינים הגלגליים בעוד ליאונרדו אחראית על מערכות נשק, מערכות ראייה, מערכות תקשורת פיקוד ובקרה המרכב וההרכבה הסופי של כלי רכב משוריינים זחליליים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית