לכל אחד תחליף: שנה לחיסול סלימאני - איראן ממשיכה לקדם טרור במזרח התיכון

במאמר מיוחד לציון שנה לחיסולו של קאסם סלימאני, שוטח ד״ר רז צימט את עיקרי תמונת המצב האיראנית בימים אלה, ואת הדרכים בהן היא פועלת לקידום יעדיה באזור

קאסם סלימאני. צילום: Tasmin News Agency via Wikimedia

״בשנה שחלפה, מאז חיסולו של מפקד כוח קדס של משמרות המהפכה, קאסם סלימאני, ניצבה איראן בפני קשיים הולכים וגוברים במדיניותה האזורית. מותו של סלימאני, שנחשב לקבלן הביצוע המרכזי של ההתבססות האיראנית במזרח התיכון, העלה סימני שאלה בנוגע ליכולתה של איראן להמשיך ולהעמיק את אחיזתה באזור.

כמו כן, הועלו ספקות ביחס ליכולת של יורשו, אסמאעיל קאא’ני, לשמש תחליף ראוי. אולם ניתוח התנהלותה האזורית של איראן בשנה האחרונה מצביע, כי חרף הקשיים ההולכים וגוברים היא נחושה להמשיך ולקדם את יעדיה האזוריים, שבמרכזם עומדים סילוק הכוחות האמריקאים מהמזרח התיכון, שימור והעמקת ההשפעה האיראנית בסוריה ובעיראק והמשך ציודו של חזבאללה באמצעי לחימה מתקדמים, ובמרכזם הטילים המדויקים, לצורך המערכה העתידית נגד ישראל״.

את הדברים הללו כותב ד״ר רז צימט במאמר שפרסם במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית. הוא שוטח את האתגרים עמם מתמודדת איראן – דוגמת מגפת הקורונה, העימות עם ארה״ב על רקע מדיניות ״מקסימום הלחצים של טראמפ״, פעילות שחקנים אזורים ובינלאומיים, ונרמול היחסים בין ישראל לבין מדינות המפרץ – ובמקביל מסביר כיצד היא מצליחה להמשיך ולקדם את השפעתה האזורית בעיקר בסוריה ובעיראק ופועלת למימוש היעדים האסטרטגיים שלה בסיוע כוח קודס, המיליציות השיעיות הזרות שבחסותה, וחיזבאללה.  

לקריאת המאמר המלא

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית