אלביט זכתה במענק לבצע ניסוי בישראל על תשתיות 5G

מענקים בסך 12.5 מיליוני ש"ח יוענקו לחמש חברות ישראליות. בין "אתרי ההרצה" ניתן למנות את ביה"ח רמב"ם, מפא"ת, מפעלי ים המלח של ICL, מקורות וחברות הסלולר סלקום, פלאפון והוט מובייל

bigstock

רשות החדשנות ומשרד התקשורת פרסמו את החלטות ועדת המחקר לאישור מתן מענקים לביצוע תוכניות הרצה ניסיוניות ("פיילוטים"). מטרת התוכנית לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. בזכות תוכנית משותפת של משרד התקשורת ורשות החדשנות יפתחו חמש חברות ישראליות יישומי תקשורת מתקדמים במטרה לשפר את תשתיות התקשורת המתקדמות.

לירן אבישר בן- חורין: " היישומים לרשת דור 5 נמצאים בשלבי פיתוח בכל העולם. יש פה הזדמנות לתעשיית ההיי טק הישראלית להפוך להיות הקטר המוביל את התחום הזה. אנו פועלים על מנת לתמרץ ולעודד יזמות בתחום, וזהו שיתוף הפעולה הראשון שמשרד התקשורת מקיים עם רשות החדשנות.

"השותפות מביאה לחיבור בין עולם היישומים וקידום תשתיות דור 5 מתקדמות. התוכניות שנבחרו מגוונות, חדשניות ומציגות את תמהיל יכולות הטכנולוגיה עם פוטנציאל גדול לקידום הדור ה-5 בישראל ומיצובה של ישראל כמדינה מובילה בתחום.  הצוות המקצועי ערוך לסייע לייצר סביבה שבה יזמים וחברות סטארט אפ בתחום הדור החמישי ישגשגו".

להערכת משרד התקשורת מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה "Game Changer" כלכלי אמיתי, הפיתוחים בטכנולוגיה זו צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות והביקוש לפיתוחים חדשים צפוי לגדול בכל העולם. השקעה בפיתוחים ישראליים בטכנולוגיית דור 5 עשויה להערכת המשרד להוות גורם שיאיץ את היציאה מהמשבר הכלכלי, תוך שתשתיות האינטרנט המהירות יאפשרו קיום  שגרת חיים חדשה גם  לצד נגיף הקורונה.

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה: "תוכנית הפיילוטים ויישום תוכניות ההרצה בתחום התקשורת על גבי תשתיות 5G   ישפיע על כלל המשק בישראל. פריסת תשתיות תקשורת פס רחב מתקדמות תוביל לגידול בתמ"ג, גידול בפריון ולעלייה במדדים סוציו אקונומיים נוספים.

"הבנק העולמי, גורס כי גידול של 10% בחדירת תשתיות פס רחב יכול להגדיל את התמ"ג בכ-1.21% עד 1.38%. אין ספק שצמיחה זו הינה הכרחית למשק הישראלי ובעיקר בעידן מגיפת הקורונה ולאחריה, בה יותר ויותר תכולות עבודה עוברות למדיה המקוונת. לתשתית 5G תפקיד מרכזי ומהווה מכפיל כוח משמעותי בדחיפת המשק לעידן החדש. כמו כן, מערכות ה- 5G ישפיע כלל מגזרי המשק ויאיץ תהליכי רגולציה בתחומים של רכבים אוטונומיים, בריאות ואוטומציה תעשייתית".

תמצית התוכניות שאושרו
פיילוט רשת 5G פרטית במפעלי ים המלח של ICL ובמקורות להשלמת כיסוי ע"י ארגונים פרטיים. זוכה: מונוגוטו בע"מ. העברת וידאו מריבוי מצלמות ערים חכמות על תשתית סלולרית דור 5 בשיתוף עם חברת סלקום. זוכה: טליקום סיטי קונקט בע"מ. פיילוט טכנולוגיות תקשוב למרכזים רפואיים ברשתות 5G בביה"ח רמב"ם בשיתוף עם חברת פלאפון. זוכה: אלביט מערכות תקשוב וסייבר בע"מ. 

פיילוט לבדיקת פתרונות אבטחה מתקדמים ויישומים  MEC בסביבת אמת בשיתוף עם חברת הוט מובייל. זוכה: אדג'הוק סקיוריטי בע"מ. ניסוי הוכחת היתכנות מערכת דור 5 בשיתוף עם מפא"ת. זוכה: ג'י פי יו איי או בע"מ.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית