צרפת שיגרה לחלל לוויין ריגול מתקדם

התחיל במשימתו בת 10 השנים לבצע פעולות זיהוי ברחבי העולם. הלוויין הוא חלק משלישייה זהה שתפעל במסלולים קוטביים שונים, בעלות משוערת של כ-1.5 מיליארד דולר

צרפת שיגרה לחלל לוויין ריגול מתקדם

קרדיט צילום: חברת Arianspace

לוויין ריגול צרפתי שוגר לחלל על גבי משגר סויוז למסלול בגובה 480 קילומטר, והתחיל במשימתו בת עשר השנים לבצע פעולות זיהוי מגבוה ברחבי העולם. אתר Space Flight Now אישר כי השיגור, שבוצע מגיניאה הצרפתית ביום ג׳ על ידי אריאן ספייס, הסתיים בהצלחה, וכי הלוויין נכנס למסלולו. 

הלוויין, השוקל כשלושה טון וחצי, נבנה על ידי איירבוס הגנה וחלל. מאריאן ספייס נמסר כי מדובר במשימתה האחרונה של ספקית השיגורים האירופית לשנת 2020. הלוויין, CSO-2, הוא לוויין הדמיית כדור הארץ של הדור הבא, שנועד לסייע בהחלפת מערכות הליוס 1 ו-2 הצרפתיות.

״ה-CSO-2 הוא השני בסדרת לווייני תצפית צבאיים זהים שיפעלו במסלולים קוטביים שונים על מנת להשלים שתי משימות: סיור עבור CSO-1 וCSO-3, וזיהוי עבור CSO-2״, נמסר בהצהרה מטעם סוכנות החלל הצרפתית. ״ה-CSO-2 תצלם תמונות יום/לילה ברזולוציה גבוהה מאוד, ותמונות מזג אוויר באינפרא-אדום במגוון מצבי צפייה, כדי למלא קשת רחבה של דרישות תפעוליות״.

ה-CSO-1 יצא לדרכו בדצמבר 2018. על פי דיווחים, עלות תכנית לווייני ה-CSO עומדת על כ-1.5 מיליארד דולר.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022