ארה״ב: חילופי האשמות בין הנשיא הנכנס למזכיר ההגנה

ביידן האשים את מחלקת ההגנה כי היא פועלת בחוסר אחריות משום שאינה משתפת פעולה עם צוות המעבר שלו, מזכיר ההגנה בפועל טוען כי נעשה מעל ומעבר

נשיא ארה״ב הנכנס, ג׳ו ביידן. צילום BIGSTOCK/Copyright: Divya777

לאחר שנשיא ארה״ב הנכנס, ג׳ו ביידן, תקף את מחלקת ההגנה על חוסר שיתוף הפעולה שלה עם צוות המעבר שלו, מגיעה תגובת הנגד: ״מחלקת ההגנה ערכה 164 ראיונות עם למעלה מ-400 פקידים, וסיפקה יותר מ-5,000 עמודים של מסמכים – הרבה יותר ממה שצוות המעבר של ביידן ביקש מלכתחילה״, כתב מזכיר ההגנה בפועל, כריסטופר מילר, בהצהרה מיוחדת.

ביום שני, אמר ביידן כי אגפים רבים במחלקת ההגנה ״רוקנו מתוכן״ תחת ממשל טראמפ, והאשים העומדים בראשה בהתנהגות חסרת אחריות. ״נתקלנו במחסומים מטעם ההנהגה הפוליטית במחלקת ההגנה ובמשרד לניהול ותקציב״, אמר. ״כרגע אנחנו פשוט לא מקבלים את כל המידע הדרוש לנו מהממשל היוצא בנושאים מרכזיים הנוגעים לביטחון לאומי. הדבר מהווה לא פחות מחוסר אחריות. הצוות שלי זקוק לתמונה ברורה של פריסת הכוחות שלנו ברחבי העולם ולשקיפות מלאה בנושא התקציב המתוכנן, כדי להימנע מכל חלון של בלבול או היעדר מעודכנות שיריבינו עלולים לנסות לנצל״.

״מאמצי המחלקה כבר עולים על אלו של הממשלות האחרונות, ואנחנו ממשיכים לקבוע פגישות נוספות להמשך תקופת המעבר ולהשיב על כל הבקשות למידע״, הוסיף מילר. ״הפקידים שלנו עבדו במקצועיות מרבית וימשיכו לעשות זאת בצורה שקופה וקולגיאלית. העם האמריקני לא מצפה לפחות״. יש להניח, שטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא טעון זה, המשקף רק חלק מהמתיחות והקשיים אותה חווים ביידן וצוותו למול הממשל היוצא, שהעומד בראשו ממשיך לטעון להונאת בחירות ולניצחונו שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית