ארה״ב: עסקת ענק למכירת 3,000 פצצות חכמות לסעודיה

שווי העסקה הפוטנציאלית צפוי להגיע לעד 290 מיליון דולר. מדובר במאמץ נוסף של טראמפ להותיר את חותמו באזור, לאחר שביידן כבר התחייב לעצור מכירת אמל״ח לממלכה

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ. צילום BIGSTOCK: Copyright: Red marker

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את קיומה של עסקת נשק ענקית פוטנציאלית של ארה״ב עם סעודיה, בשווי של עד 290 מיליון דולר. על פי הודעת הפנטגון, העסקה (שטרם נחתמה) צפויה לכלול 3,000 פצצות חכמות GBU-39 בקוטר קטן, מכולות, ציוד תמיכה ותמיכה טכנית, וחלקי חילוף.

מדובר במאמץ נוסף של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, להותיר את חותמו באזור. ג׳ו ביידן, שיאייש את הבית הלבן החל מה-20 בספטמבר, כבר הצהיר כי הוא מתחייב לעצור מכירת אמל״ח לסעודיה, במטרה ללחוץ עליה לסיים את המלחמה בתימן. סעודיה היא הלקוחה הביטחונית הגדולה ביותר של ארה״ב במזרח התיכון.

״המכירה המוצעת תשפר את יכולתה של סעודיה לעמוד  באיומים עכשוויים ועתידיים על ידי הגדלת מלאי אמצעי הלחימה אוויר-קרקע המדויקים לטווח ארוך״, נכתב בהודעת הפנטגון.  הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני (DSCA)  הודיעה אתמול (ג׳) לקונגרס על העסקה המיועדת.  

עסקה פוטנציאלית נוספת עליה הודיע הפנטגון אתמול היא עם כוויית: מכירת שמונה מסוקי AH-64E אפאצ׳י, שדרוג 16 מסוקים נוכחיים מתצורת AH-64D ל-AH-64E, וכן רכישת חלקי חילוף עבור מערכת טילי הפטריוט של המדינה, בשתי עסקאות נפרדות שיכולות להגיע ל-4.2 מיליון דולר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית