ליטא רוכשת טילי נ"ט נוספים מסוג ג'אוולין

פרויקט הרכש הנוכחי מבוסס על חוזה עם ארה"ב משנת 2001 אשר שונה והורחב באופן משמעותי בהשפעת הסכסוך באוקראינה בשנים 2014 ו-2016
 

By United States Army - United States Army, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10503348

ליטא רוכשת קבוצה נוספת של טילי נ"ט מונחים מדגם FGM-148 Javelin בשווי של 10 מיליון דולרים. מסירת האצווה הזו אמורה להסתיים עד 2024. בקיץ האחרון קיבל צבא ליטא משלוח טילי ג'אוולין בשווי 31 מיליון דולרים. לדברי האתר הגרמני soldat-und-technik פרויקט הרכש הנוכחי מבוסס על חוזה עם ארה"ב משנת 2001 אשר שונה והורחב באופן משמעותי בהשפעת הסכסוך באוקראינה בשנים 2014 ו-2016. התוכנית הנוכחית היא לרכישת רכיבים למערכת בסכום כולל של 104 מיליון דולרים.

הג'אוולין הנו מערכת טילים מונחית לטווח בינוני. על פי נתוני משרד ההגנה הליטאי, הנשק מסוגל להילחם בטנקי קרב מודרניים המצוידים במיגון ריאקטיבי כנגד פיצוצים (ERA) גם באור יום וגם בלילה במרחק של 75 מטרים עד 2.5 קילומטר. קיים תיעוד לירי של כוחות ארה"ב ממלחמת עירק למרחקים של יותר מ-3.5 ק"מ. המערכת משתמשת בעקרון של "שגר ושכח".

כאשר המטרה מזוהה ונורה טיל מונחה, הטיל המודרך מכוון את עצמו אוטומטית למטרה. לכן כוחות הנ"ט יכולים לתפוס מחסה מיד לאחר הירי. ראש הנפץ הטנדמי של טיל הג'אוולין מסוגל לתקוף את מטרתו ישירות או במצב תקיפה מלמעלה מגובה של עד 150 מטר ולפגוע בטנק בצד העליון המוגן פחות.

האתר מציין כי הטילים המודרכים מתוצרת ארה"ב, מרחיבים את יכולות הנ"ט שכבר סיפקו מערכות AT-4 וקרל גוסטב M2 ו-M3 ומציעות לכוחות החי"ר הפורקים מרק"מים הגדלה משמעותית של הטווח. יש לציין שצבא ליטא מצויד גם ברק"מ החי"ר "בוקסר" עם מערכת הטילים המונחים הישראלית Spike LR וכך יש לו יכולת כוללת ניתנת להרחבה להגנה נגד טנקים מהסביבה המיידית ועד לטווח לחימה של 4000 מטר.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית