דעה: ישראל תצטרך לצאת למלחמות ברירה עבור מדינות המפרץ 

פרופ' שמואל סנדלר טוען במאמר דעה כי הסכמי אברהם מחייבים את ישראל להלחם עבור מדינות המפרץ - גם כאשר מדובר במלחמת ברירה

מאת The White House from Washington, DC - President Trump and The First Lady Participate in an Abraham Accords Signing Ceremony, נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=94136692

פרופ' שמואל סנדלר טוען במאמר דעה שהתפרסם באתר מכון בס"א, כי ישראל תצטרך לגבות צבאית את מדינות המפרץ מול איראן, גם כאשר לא תשתקף לישראל סכנה קיומית. 

"על ישראל להתחשב בכללים נוספים בפוליטיקה הבינלאומית, שכן היחסים שהיא נכנסת אליהם טומנים בתוכם מחויבויות בעלות משמעויות אסטרטגיות", כותב סנדלר. "[...] מעבר לדיבורים הרמים על טכנולוגיות מתקדמות ושת"פ כלכלי, הרציונל הגאו-אסטרטגי מאחורי הסכמי אברהם הוא צירוף בעל ברית חדש, לפי מקורות זרים, בעל שיניים גרעיניות, למאמץ לבלימת ההתפשטות האיראנית." 

סנדלר ממשיך וטוען כי "ישראל מוצאת עצמה בברית עם מדינות ערביות נגד "ידידותיה" משנות החמישים  והשישים של המאה הקודמת – איראן ותורכיה. במידה שארה"ב תמשיך בהתקפלותה מהאזור, ילך משקלה של ישראל בברית האזורית ההולכת ומתגבשת ויגדל, והיא עלולה למצוא עצמה במצבים בהם תתבקש לנקוט מהלכים צבאיים שאינם דרושים בהכרח להגנה על אינטרס ישראלי קיומי. 

"סירוב לנקוט מהלכים אלה עלול ליצור סדקים במערך האנטי-איראני, עד כדי עריקות לגוש האיראני ו/או לגוש האחים המוסלמים/אנקרה."

למאמר המלא




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית