הפתעה לחמאס: מצרים פינתה את נציגותה בעזה

קהיר סגרה את המשרדים בעזה כבר בשנת 2007 אך המשיכה לשלם שכירות על המבנה ולאחסן בו חפצים. על פי הדיווחים, חמאס קיווה דווקא לפתיחה מחודשת של הנציגות בקרוב

הפתעה לחמאס: מצרים פינתה את נציגותה בעזה

נשיא מצרים, עבדל פתח א-סיסי. צילום מתוך https://www.presidency.eg

מצרים פינתה את משרדיה בעזה, בצעד פרוצדורלי המתפרש כמסר פוליטי לחמאס על אשרור ואף הגברת תמיכתה של קהיר ברשות הפלסטינית, כך על פי מקור ששוחח עם עיתון א-שרק אל-אווסט. המשרדים אמנם נסגרו בקיץ 2007, לאחר השתלטות חמאס על הרצועה, והנציגות המצרית כולה הועברה למטה הרשות ברמאללה, אך קהיר המשיכה לשלם שכירות על המבנה בעזה ואף הותירה בו חפצים ורהיטים – זאת עד השבוע שעבר.

לדברי חבר הפרלמנט המצרי, סמיר גאטאס, הצעד הדהים את חמאס, שציפתה כי מצרים תפתח מחדש את נציגותה בעזה כאקט שיתוף פעולה, זאת לאחר ביקור משלחת מדינית וצבאית בקהיר לפני כחודשיים, וביקור נוסף של משלחת מצרית בעזה מוקדם יותר החודש.

הגורם האנונימי ששוחח עם א-שרק אל-אווסט הדגיש בדבריו את מחויבותה של מצרים לתיווך בין ישראל לחמאס, וטען כי היא ממשיכה לתמוך בהפוגת הלחימה בין הצדדים, בהחלפת שבויים, וב״עניינים אחרים הדורשים תיאום הדדי״.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022