איראן מזהירה את ישראל: אל תחצי קווים אדומים

בעקבות מפגן הכוח הימי של ארה״ב במפרץ הפרסי ודיווחים על נוכחות צוללת ישראלית, שיגר דובר משרד החוץ האיראני איום לשתי המדינות ״לא לצאת להרפתקה חדשה״ בימיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן

איראן מזהירה את ישראל: אל תחצי קווים אדומים

הצוללת הגרעינית האמריקנית USS Georgia, ארכיון. צילום: US Navy/Mass Communication Specialist 1st Class James KImber

 

איראן מזהירה את ישראל לבל ״תחצה קווים אדומים״ במפרץ הפרסי בניסיון לנצל את ימיו האחרונים של ממשל טראמפ, זאת בעקבות דיווחים על צוללת ישראלית שחצתה את תעלת סואץ לעבר איראן וכן מפגן הכוח הימי של ארה״ב במפרץ, הכולל את כניסתה למפרץ של הצוללת הגרעינית ״ג׳ורג׳יה״, הנושאת למעלה מ-150 טילי טומהוק, בליווי שתי משחתות.  

״כולם יודעים מה מסמל המפרץ הפרסי לאיראן״, אמר אתמול (ב׳) דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח׳אטיבזאדה, בשיחה עם עיתונאים שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות AFP. ״כולם מכירים את המדיניות של טהרן בנוגע לביטחון ולביטחון לאומי. כולם יודעים היטב עד כמה גבוה הסיכון אם נחצים הקווים האדומים של איראן״. ח׳אטיבזאדה אף שיגר איום לעבר וושינגטון, ואמר כי ״שלחנו הודעות לממשלת ארה״ב ולחברינו באזור, והזהרנו את הממשל האמריקני הנוכחי לא לצאת להרפתקה חדשה בימיו האחרונים בבית הלבן״. הדברים משקפים את החשש האיראני מפני פעולה אחת אחרונה של ארה״ב במסגרת מדיניות ה״לחץ המקסימלי״ של טראמפ.

המתיחות בין הצדדים מרקיעה שחקים בתקופה האחרונה, רגע לפני ציון יום השנה הראשון לחיסולו של מפקד כוח ״קודס״ של משמרות המהפיכה, קאסם סוליימאני, שיחול בשבוע הבא, וכמובן על רקע חיסולו של אדריכל הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה לפני כחודש. בשבוע שעבר שוגרו שמונה רקטות לעבר שגרירות ארה״ב בבגדד, וושינגטון מאשימה את טהרן כי היא עומדת מאחורי פעולה זו. ח׳אטיבזאדה קרא ל״אנשים רציונליים בוושינגטון״ לא להחריף את המצב עד שיחליף הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן את טראמפ בבית הלבן. יצוין, כי גם ביידן וגם נשיא איראן, חסאן רוחאני, הביעו רצון לנסות לשקם את היחסים בין המדינות, שהגיעו לשפל במהלך כהונתו הסוערת של טראמפ.

אולי יעניין אותך גם