רוצים להתחרות בNVIDIA

חברת Graphcore הבריטית רוצה להתחרות על שוק מעבדי הבינה המלאכותית

bigstock

חברת Graphcore הבריטית מפתחת מעבדים לשוק הבינה המלאכותית ומתכוונת להתחרות בחברת NVIDIA בתחום. לאחרונה גייסה החברה 222 מליוני דולרים נוספים בסבב E. הסבב האחרון מעריך את Graphcore ב -2.5 מיליארד דולר (מבלי לכלול את ההון החדש שגויס), לעומת 1.5 מיליארד דולר לפני שנתיים, מה שהופך אותה לאחת מחברות הטכנולוגיה הפרטיות היקרות ביותר בבריטניה.

"השבבים של Graphcore - המכונים "יחידות עיבוד מודיעין" - מותאמים לדרישות עיבוד הנתונים המיוחדות של AI. מכשירי ה- IPU שלה נמכרים, לעתים קרובות באמצעות שותפים כמו מיקרוסופט, דל ואטוס, לחוקרים באימפריאל קולג' בלונדון ובאוניברסיטת אוקספורד, כמו גם למוסדות פיננסיים, בריאותיים וטלקום", כך לפי הפרסום. 

יצרני שבבים כמו Graphcore יהיו פחות מוכנים לעבוד עם Arm בידיעה שהיא בבעלות מתחרה, לדברי החברה, מהלך שמגביל את הגישה לתכנוני המעבדים "ברמה העולמית". המימון החדש מגיע פחות משנה לאחר ש- Graphcore סגרה 150 מיליון דולר בסבב האחרון והשאירה את החברה בת הארבע עם כ -440 מיליון דולר במזומן.

"אנחנו לא צריכים לגייס עוד כסף בקרוב," מסבירים בחברה. "השלב הבא מבחינתנו ככל הנראה יהיה הנפקה ראשונה של העסק בשלב מסוים." 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית