פריצה למערכות המחשוב של הפרלמנט הפיני

השבוע גילו בפינלנד שפרצו להם לפרלמנט בסתיו האחרון. פריצה דומה התרחשה באותה תקופה לפרלמנט הנורווגי, אותה ייחסו לביון הרוסי

פריצה למערכות המחשוב של הפרלמנט הפיני

צילום מסך. https://youtu.be/vBQfCHQ2yNU

הפרלמנט הפיני אמר ביום שני האחרון כי האקרים השיגו כניסה למערכת ה- IT הפנימית וניגשו לחשבונות דואר אלקטרוני שלכמה מחברי הפרלמנט. גורמים ממשלתיים אמרו כי ההתקפה התרחשה בסתיו 2020 והיא התגלתה החודש על ידי אנשי ה- IT של הפרלמנט. העניין נחקר כעת על ידי המשטרה הפלילית המרכזית הפינית (KRP).

בהצהרה רשמית אמר נציב ה- KRP, טרו מורמן, כי ההתקפה לא גרמה נזק למערכת ה- IT הפנימית של הפרלמנט, אך גם שזו לא הייתה חדירה מקרית. מורמן אמר כי התקרית נחקרת כעת כתקרית "חשד לריגול".

"בשלב זה, חלופה אחת היא שגורמים לא ידועים הצליחו להשיג מידע באמצעות הפריצה, לרווחת מדינה זרה או לפגוע בפינלנד", אמר מורמן. "הגניבה פגעה ביותר מאדם אחד, אך למרבה הצער, איננו יכולים לדעת את המספר המדויק מבלי לסכן את החקירה המקדימה המתמשכת."

מוקדם יותר בסתיו האחרון, פרלמנט נורבגיה גילה פריצה דומה למערכת הדוא"ל הפנימית, כאשר האקרים ניגשו לחשבונות הדוא"ל של כמה גורמים. החודש, לאחר חקירה בת חודשים, ייחס השירות החשאי של המשטרה הנורבגית (PST) את התקרית ל- APT28, קבוצת האקרים המקושרים לשירות הביון הצבאי של רוסיה, ה- GRU.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל