במו"מ: אלביט רוצה להקים מרכז אימוני טיסה לחיל האוויר היווני

כחלק מבית הספר לטיסה, תספק אלביט לחיל האוויר היווני סימולטור קרב הקרוי מרכז משימות אימון (MTC), הזהה לזה אותו סיפקה לחיל האוויר הישראלי כבר ב-2013. העסקה עדיין במו"מ

במו"מ: אלביט רוצה להקים מרכז אימוני טיסה לחיל האוויר היווני

מטוס ״לביא״ M0346. צילום: מתוך אתר חיל האוויר

מקורות צבאיים ביוון מדווחים בימים האחרונים כי ישראל ויוון סיכמו ביניהם על הקמת בית ספר לטיסה בעיר קאלאמאטה בחצי האי פלופונסוס. לאחר חמישה חודשי דיונים, בחרה ממשלת יוון בהצעה של חברת אלביט מערכות הישראלית על פני הצעתה של החברה הקנדית CAE. החוזה הנו בשווי 1.365 מיליארד יורו, ויימשך 22 שנים.

לישראל דיפנס נודע כי מדובר בחוזה G2G בין שתי הממשלות, כשבצידה של ישראל המו"מ מנוהל על ידי סיב"ט. החוזה עבר אישור ראשוני עקרוני בפרלמנט היווני, וצפוי להיחתם בתחילת שנת 2021 לאחר מתן האישור על ידי ממשלת יוון.

על פי דיווח באתר Blog Before Flight, יוון בחרה באלביט מכמה סיבות. ראשית, הסכם שכזה יחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי בין חיל האוויר היווני לחיל האוויר הישראלי (ישראל תמיד התייצבה לטובת היוונים במאבקם נגד טורקיה). יתר על כן, ההצעה הישראלית היא הזולה ביותר, וגם מובטחת על ידי משרד הביטחון הישראלי ועל ידי אלביט, חברה בעלת ניסיון רב שנים בתחום ההדרכה. אלביט מנהלת כיום את מרכזי ההדרכה לטיסה בחיל האוויר הישראלי, עם צי של 20 מטוסי פרופלור T-6 ​​Texan II ו-30 מטוסי סילון "לביא" מסוג M-346.

כחלק מבית הספר לטיסה, תספק אלביט לחיל האוויר היווני סימולטור קרב הקרוי מרכז משימות אימון (MTC), הזהה לזה אותו סיפקה לחיל האוויר הישראלי כבר ב-2013.