נסראללה: הכפלנו את מספר הטילים המדויקים שבידינו

בראיון טלוויזיוני התפאר מנהיג חיזבאללה כי ארגון הטרור יכול להגיע לכל מקום בישראל, טען שישנם דברים רבים שישראל לא יודעת, וגם ״חשף״ מזימה ישראלית-אמריקנית-סעודית להתנקש בחייו

צילום מסך, מתוך אתר האינטרנט של אל-מיאדין

״בשנה האחרונה הכפלנו את מספר הטילים המדויקים שברשותנו, מאמצי ישראל למנוע זאת מאיתנו כשלו״, כך אמר מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בראיון טלוויזיוני שהעניק אתמול (א׳) לערוץ הלבנוני ״אל-מיאדין״, והוסיף כי לארגונו היכולת ״להכות בכל מקום״ בישראל.

נסראללה הוסיף, כי ישנם ״נושאים רבים״ הקשורים לחיזבאללה ש״האויב (ישראל) לא יודע עליהם דבר״ מאחר והם נשמרים ״במעגל מצומצם מאוד״. הוא נשבע לנקום את מותו של פעיל ארגון הטרור, עלי כאמל מוחסאן, שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל ביולי האחרון, וטען כי ישראל מצפה לתגובה וכי חיזבאללה מבצעת מעקב אחרי כלי הטיס הבלתי מאוישים שלה.

בראיון, שנמשך ארבע שעות, תקף נסראללה גם את ארצות הברית, וכינה את הנשיא היוצא טראמפ ״בלתי צפוי״ ואף ״משוגע״. בעודו ישוב לצד תמונתו של מנהיג כוח קודס של משמרות המהפיכה האיראניות, קאסם סולימאני, שנהרג על ידי ארה״ב לפני כמעט שנה, נשבע נסראללה לנקום ואמר כי התגובה תגיע ״ולא משנה כמה זמן זה ייקח״. עוד טען, כי ערב הסעודית בשיתוף עם ארה״ב וישראל תכננו להתנקש בחייו, אך שישראל פועלת בזהירות בשל יכולותיו הגוברות של חיזבאללה. הוא תקף את ערב הסעודית על כך שהיא מתנהגת ״בצורה בלתי הגיונית״ בשנים האחרונות.

בהתייחסות לנשיא ארה״ב הנבחר, ג׳ו ביידן, אמר נסראללה כי טהרן תדון עם וושינגטון אך ורק בנוגע לנושאים הקשורים להסכם הגרעין, ולא תנהל עמה שום משא ומתן בנוגע לפעולות הקשורות לבעלות בריתה או לסכסוך האזורי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית