צבא הונגריה מקבל אצווה ראשונה של רק"מי גידראן מטורקיה

הרכבים שהתקבלו לאחרונה הם חלק מ 40 רכבים שהוזמנו השנה ע"י צבא הונגריה
 

HTKA.hu kamm\wikipedia

צבא הונגריה הודיע השבוע כי קיבל משלוח ראשון של כלי רכב משוריינים גידראן (Gidran) 4×4 מטורקיה. הרכבים שהתקבלו לאחרונה הם חלק מ 40 רכבים שהוזמנו השנה ע"י צבא הונגריה. כך מדווח האתר Defence-blog.com. 

ה-Gidran הוא גרסה מתקדמת של הרכב המשוריין Ejder Yalcın המיוצר על ידי חברת "נורול מקינה" הטורקית. הגרסה החדשה של הרכב מצוידת בעמדת נשק נשלטת-מרחוק SARP של חברת Aselsan הניתנת לחימוש ע"י מקלע 7.62 מ"מ או 12.7 מ"מ ומשגר רימונים אוטומטי 40 מ"מ.

לדברי החברה היצרנית, הרק"מ Ejder Yalcin היא פלטפורמה מודולרית עם הגנה גבוהה וניידות, שפותחה כדי לענות על הדרישות המבצעיות של יחידות צבאיות וכוחות ביטחון בכל האזורים, כולל אזורים כפריים ועירוניים. הרק"מ מעוצב בצורת V, משולב לוחות רצפה צפים ומושבים לספיגת פיצוצים בכדי לספק הגנה מפני מוקשים ומטעני צד. הרכב יכול להכיל עד 11 לוחמים ויכול לשאת מטען של עד 4 טון.

העיצוב הייחודי ויכולת המטען הגבוהה שלו, מאפשרים שילוב של מטענים שונים. ולכן ניתן להתאים אותו למשימות שונות. עם מנוע הדיזל החזק שלו, יכולת המומנט הגבוהה ומערכת מתלים עצמאית לחלוטין, הרכב מציע ביצועי שטח מעולים. ניתן להתאים את הרכב למשימות ומטרות שונות: רכב פיקוח וביטחון גבולות, רכב הגנה אווירית, רכב סיור, רכב פיקוד ובקרה, רכב גילוי ופינוי מוקשים ומטעני צד, רכב קרבי, נושא גייסות, רכב מעקב אב"כ, מערכת הובלה/שיגור של טילים טקטיים ואמבולנס משוריין.

חברת "נורול מקינה" זכתה בחוזה הייצוא הראשון שלה לרכבי Ejder Yalcın Block III 4x4 מתוניסיה בתחילת 2017. אחר-כך התקבלו הזמנות מאוזבקיסטן, קטאר, סנגל ודרום סודאן.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית