מסתמן: גם בשנת 2021 צה"ל יצטרך להתנהל על בסיס תקציב המשכי

"זה יהיה תקציב 2019 מינוס הוצאות קורונה, מינוס 52 מיליארד ש"ח שאמורים לצאת לקורונה, גם הוצאות החוב והוצאות המשרדים הולכים לגדול", מסביר איתי טמקין, סגן הממונה על התקציבים באוצר

https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Finance/News/Pages/ks211220.aspx

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני סיימה את הדיון לעניין הכנה קריאה שנייה ושלישית להצעת חוק יסוד משק המדינה, ואת הצעת חוק יסודות התקציב. החקיקה מסדירה את מנגנון התקציב ההמשכי לקראת שנת 2021. במסגרת תיקוני קבע והוראת שעה, מגדילה החקיקה את מסגרת התקציב ההמשכי לשנת 2021, וכן מכילה את הגדלת תקציב המדינה וקופסאות הקורונה שאושרו בשנת 2020, גם על שנת 2021.

במהלך הדיון בו לקח חלק גם שר האוצר, ישראל כץ, הועלו סוגיות שונות שדרשו חברי הכנסת לקדם, במרכזן הגדלת בסיס התקציב הצפוי לאחר תיקון החקיקה שהינו נמוך מתקרת ההוצאה שהייתה מאושרת אילו היה מאושר תקציב מדינה סדיר לשנת 2021, הגדלת תקציב התמיכות מעל 70% מהתקציב שאושר ב-2019, אי הגבלת העודפים שיעמדו לשימוש המשרדים בתקציב המשכי לגובה של 85% כפי שנקבע בתיקון החוק, וכן התחייבויות שונות שהוסכמו ולא בוצעו נוכח העדר תקציב סדור. 

בניהן, התחייבויות למגזר הערבי. בתום הדיון סיכמו שר האוצר ויו"ר הוועדה כי הצדדים ידברו על הסוגיות השונות, במטרה להגיע להסכמות עד לדיון מחר, במטרה לאשר את החוקים מחר.כעת עברה הוועדה לדון בהצעת חוק השכר הממוצע (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020 – ניתוח כלכלי. 

איתי טמקין, סגן הממונה על התקציבים באוצר: "ככל שלא עובר תקציב 2020 ואנחנו נכנסים ל-21, גם היא תתחיל כשנת תקציב המשכי – יש שתי בעיות: בעיה ראשונה היא בעיית בסיס התקציב, הוא לא כולל בתוכו את כל הוצאות הקורונה, הם יצאו מתוך הוצאות משרדי הממשלה. זה יהיה תקציב 2019 מינוס הוצאות קורונה, מינוס 52 מיליארד ש"ח שאמורים לצאת לקורונה, גם הוצאות החוב והוצאות המשרדים הולכים לגדול. 

"זה במצב בהגדרה שהמשרדים לא ידעו להתמודד אתו. סוגיה נוספת זה העודפים שבהעדר תקציב 2020 אין אפשרות להעבירם, כי התקציב הקודם הוא 2019. הפצנו תזכיר חוק שמטפל בבעיות האלה, גם לעניין העודפים. אי אפשר להתחיל את השנה במצב הנוכחי. די מהר, אפילו בחודש ינואר ירגישו את המצב במשרדי הממשלה אם לא יהיה שינוי. משרדי הממשלה יצטרכו לעדכן את הקטנת ההוצאה לגופים השונים והם יצטרכו להתעדכן בכך מראש ואתם יכולים לדמיין מה שיהיה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית